هواشناسی اعلام‌کرد؛

سامانه بارشی جدید از فردا کل کشور را فرا می گیرد

سازمان هواشناسی با پیش بینی کاهش دما در شمال کشور در آخرین روز سال، اعلام‌کرد: روز سه‌شنبه (اول فروردین) به‌جز بارش‌های پراکنده در مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور، باقی استان‌ها بارش‌های قابل ملاحظه‌ای را دریافت خواهند کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: و بر اساس هشدار هواشناسی، امروز (شنبه) مناطق ساحلی و دور از ساحل در تنگه هرمز، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای عمان در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان طوفانی است و ارتفاع موج‌ در ساحل تا ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.


هواشناسی در هشدار سطح زرد از احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی و مسافربری، تفریحی و همچنین اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل خبر داده است.

از مسافران نوروزی نیر خواسته شده از انجام عملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا دست بکشند.

سازمان هواشناسی همچنین توصیه کرده است ضمن اعمال محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل انجام شود.

وضعیت بارش‌ها تا نخستین روز سال

بر اساس پیش بینی هواشناسی، امروز در مناطقی از کرمان، خراسان و شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان، بارش باران و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.

فردا (یکشنبه) نیز در برخی نقاط غرب، جنوب غرب دامنه‌های زاگرس شمالی و شرق سیستان و ارتفاعات کرمان بارش داریم.

روز دوشنبه گسترش بارش‌ها در شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و غرب سمنان و نوار شرقی سیستان را فرا می‌گیرد.

روز سه‌شنبه بارش‌ها به صورت پراکنده در مرکز، شرق و جنوب شرق خواهد بود، اما سایر مناطق بارش‌ها را به صورت قابل ملاحظه دریافت خواهند کرد.

دمای هوا همچنین در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای شمال کشور روند کاهشی‌ محسوسی دارد.

عمومی
شناسه : 342135
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا