قیمت جهانی طلا ۲۷ اسفند ۱۴۰۱؛

قیمت طلای جهانی یک قدم تا سطح ۲هزار دلاری فاصله دارد

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار بیش از دو درصد افزایش یافت زیرا موجی از بحران‌های بانکی بازارهای جهانی را تکان داد و شمش را در مسیر بزرگ‌ترین رشد هفتگی خود در سه سال گذشته قرار داد؛ در حالی که شرط‌ بندی برای فدرال رزرو کمتر تهاجمی در مبارزه با تورم تقویت شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۸۹ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۹۹۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. شمش در این هفته حدود ۵.۶ درصد افزایش یافته که بیشترین میزان از مارس ۲۰۲۰ است.


تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک اظهار کرد که طلا با توجه به ترس از انتشار اخبار بد بانکی بیشتر در آخر هفته افزایش یافته است و امیدوار است که فدرال‌رزرو افزایش نرخ بهره را در هفته آینده متوقف کند.

سقوط بانک سیلیکون ولی در ایالات‌متحده آسیب‌پذیری بانک‌ها را در برابر نرخ‌های به شدت بالاتر نشان کرده است.

دلار و بازارهای سهام سقوط کردند و شمش را به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری تبدیل کردند. بسیاری از اقتصاددانان رویترز اظهار کردند که فدرال‌رزرو با وجود آشفتگی اخیر در بخش بانکی، در ۲۲ مارس نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش خواهد داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره برای بیشترین درصد افزایش هفتگی در میان چهار فلز گرانبها تعیین شد که در روز جمعه ۳.۱ درصد رشد کرد و به ۲۲.۳۸ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۷۴ دلار و ۲۱ سنت رسید و پالادیوم با دو درصد کاهش به ۱۴۰۱ دلار و ۶۳ سنت رسید.

طلا و ارز
شناسه : 342096
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا