شهردار فردیس؛

پروژه شاخص ما در سال آینده تملک آرامستان و بازگشایی کریدور شرقی است

شهردار فردیس در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور رئیس و  اعضای شورا برگزار شد، مهمترین اقدام پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده  را تملک زمین آرامستان و بازگشایی کریدور شرقی شهر عنوان کرد.

 محمدرضا احمدی نژاد، شهردار فردیس گفت: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری فردیس با اعتبار هزار و ۱۹۸۰میلیارد تومان تصویب شد که ۳۰ درصد بودجه شهرداری را بودجه جاری و ۷۰ درصد را بودجه عمرانی تشکیل می‌دهد  و بخشی  از بودجه به صورت تهاتر و نقد و کسری آن به صورت تسهیلات و استقراض از بانک‌ها تامین می‌شود.

وی با اشازه به اینکه عملکرد شهرداری بر اساس متمم بودجه، ۹۸ درصد جذب درآمد و ۷۹ درصد جذب عمرانی داشته‌ایم که در تراز شهر فردیس عدد مناسبی است،اظهار کرد: طرح شاخص از دیدگاه من طرح زیربنایی است که مشکلی از شهر را حل کند و طرح شاخصی که برای فردیس در نظر داریم این است که کریدورهای شهر فردیس را طراحی کنیم.

احمدی نژاد ادامه داد: ساخت تقاطع غیرهمسطح در بلوار سیلو در ۱۴۰۲ در دستورکار شهرداری قرار دارد اما بیشترین تلاش  ما در حوزه بازگشایی کریدورشرقی و آرامستان خواهد بود و در این راستا لایحه ای برای تملک با مشوق ۲۲ هکتار زمین آرامستان فردیس در حال تدوین است.

 شهردار فردیس در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تخلفات حوزه ساخت و ساز و نیز موارد مطروحه در مورد کمیسیون ماده صد گفت:در خصوص تخلفات برج دو قلوی بلوار ۴۴ متری امام خمینی (ره) و پیشروی این پروژه به سطح پیاده راه، تخلفات  این مجموعه در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی و رای تخریب صادر شده است .همچنین آزادسازی قسمتی که رواق تعرض به معبر است را پیگیری می‌کنیم .

وی با اشاره به اینکه طراحی یک خط ویژه دوچرخه در ضلع غرب بلوار ۴۴ متری امام خمینی و یک پیاده‌راه سراسری در حال انجام است،افزود: در بلوار امام خمینی با توجه به عریض بودن معبر، تغییر عرض معبر به صورت تندرو وکندرو را در دستور کار داریم.

احمدی نژاد به مشکلات صدور پروانه اشاره کرد و گفت: در عوارض صدور پروانه، مطابق قانون آنچه قرار است در کمیسیون ماده ۱۰۰ پیگیری شود، پیش از اینکه مالک شروع به ساخت و ساز کند، در قالب عوارض پروانه و بهای خدمات اجازه ساخت می‌دهند و خارج از این چارچوب باید تخریب شود اما اجرای این امر در طرح جامع و تفصیلی فردیس تا کنون امکانپذیر نشده است.

شهردار فردیس با اشاره به اینکه  در منطقه ۱ساخت و ساز تماما بر اساس اسناد قانونی و در منطقه۲ ساخت‌و‌سازها کاملا بی‌ضابطه و غیرقانونی است،افزود:در این راستا طرح شهربان را به صورت پایلوت در منطقه ۲ کلید زدیم و نتیجه تا حدی قابل قبول است. البته هر چند کنترل ۱۰۰ درصد ساخت و ساز غیرمجاز تقریبا محال است اما تلاش می‌کنیم کنترل شده‌تر عمل‌کنیم.

وی به مشکلات ترافیک جاده ملارد نیز اشاره کرد و گفت: ترافیک جاده ملارد به عنوان یکی از گره‌های ترافیکی شهر فردیس مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است که برای حل این مشکل  یک رینگ شرقی برای شهر در نظر گرفته شده که در طرح جامع هم شاخه جنوبی همت در کنار ریل تقریبا نهایی شده است

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: رینگ نعل اسبی در انتهای شرقی شهر در سال آینده اجرا خواهد شد  با ایجاد یک دسترسی از شاخه جنوبی همت و گذر از رودخانه به بلوار کشتارگاه می‌رسد که این بلوار هم به بلوار بیات در جنوب فردیس متصل شده و در قسمت غربی هم به جاده مشکین‌دشت می‌رسد.

شهردار فردیس در پاسخ به سوالی در خصوص فقدان المان برای شهر فردیس و ضرورت ساخت المان شهری گفت:المان های شهری در طول سالیان سال تبدیل به یک نماد شده اند و صرف ساخت یک ابرپروژه نمی تواند به عنوان نماد یک شهر قلمداد گردد و در تمام شهرهایی که چد سال اخیر به شهر تبدیل شده اند این مشکل وجود دارد اما  در طراخی بوستان ها باید طوری عمل کنیم که تبدیل به نماد شهری شوند.

عمومی
شناسه : 342063
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا