مدیرعامل سمات؛

دارندگان سهام عدالت چقدر سود می گیرند؟

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، جزییات پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت و رقم واریزی آن به حساب سهامداران را اعلام کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: «محمد باغستانی» ضمن اعلام جزییات پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت، اظهار داشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بر اساس مصوبه شورای‌عالی بورس، مکاتباتی را از اوایل اسفندماه جاری با ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت انجام داد که در نهایت ۸۲ درصد از سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ این شرکت‌ها به حساب‌های سمات واریز شد.


وی با بیا اینکه از امروز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار سهامدار واریز می‌شود، افزود: در این مرحله حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به حساب مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: خوشبختانه با توجه به تعاملات خوبی که با شبکه بانکی از قبل فراهم شده، اطلاعات سهامداران در اختیار ۱۹ بانک قرار گرفته تا سودها به حساب سهامداران واریز شود.

باغستانی درباره نحوه پرداخت سود شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت نیز بیان کرد: سازمان خصوصی سازی روز چهارشنبه سود عملکرد شرکت‌های غیر بورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی (قبل از ۱۳۹۹) را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرد تا بتوانیم این سودها را هم‌زمان با مرحله دوم پرداخت کنیم.

وی در خصوص مبلغ کل واریزی به حساب سهامداران سهام عدالت در این مرحله افزود: در مجموع سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود دارایی ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سمات با بیان اینکه سود به حساب هر ۲ گروه مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود، گفت: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام قرار بگیرند.

 شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روز ۳۰ آذرماه امسال مرحله نخست سود سهام عدالت را به حساب ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار سهامدار عدالت واریز کرد.

بورس
شناسه : 341903
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا