عضو شورای شهر وجود گاز متان در جنوب تهران را تایید کرد

سرپرست حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: هر کجا که پسماند داشته باشیم حتما گاز متان وجود دارد، مخصوصا اگر پسماند خانگی باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علیرضا مزینانی، سرپرست حفاظت محیط زیست استان تهران، با حضور در برنامه «تهران۲۰» درباره وضعیت هوای پایتخت در سال جاری گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته وضعیت اضطرار بالاتری را تحمل کردیم. این معیار همیشه حدود ۴۵ بود و روز‌های آلوده بیشتری را تجربه کردیم. نیمه اول سال نیز موضوع گرد و غبار با منشا داخلی و خارجی داشتیم.

مزینانی با بیان اینکه قانون هوای پاک یک سری تکالیف را برای دستگاه‌ها از جمله محیط زیست مشخص کرده، گفت: از سال ۹۶ که قانون هوای پاک نوشته و ابلاغ شد، خیلی کمرنگ به آن پرداخته می‌شود. در استان تهران ۵۳ تکلیف برای ۱۶ دستگاه تعریف شده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان تهران درباره وجود گاز متان در جنوب تهران گفت: هر کجا که پسماند داشته باشیم حتما گاز متان وجود دارد، مخصوصا اگر پسماند خانگی باشد. گاز متان از جمله گاز‌هایی است که به لایه اوزون آسیب می‌رساند. ما حجم گسترده‌ای از پسماند در جنوب تهران داریم که ۵۰ سال در آنجا تلنبار شده و خروجی خاصی نداشته است. در نهایت این زباله‌ها تبدیل به کمپوست می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

محیط زیست
شناسه : 341828
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا