مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران؛

باران و رگبار در کدام شهرها ادامه دارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در غالب نقاط کشور، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در نقاط مستعد خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، صادق ضیاییان رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه (۲۵ اسفند) با فعالیت سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، غرب و شمال اصفهان و به‌تدریج در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود که بتدریج از اواخر وقت روز پنجشنبه میزان بارش از سمت غرب کاهش خواهد یافت.


وی افزود: جمعه (۲۶ اسفند) در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر ، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شرق و ارتفاعات سمنان و برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی. اردبیل، زنجان، قزوین و شمال استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز و تهران بارش رخ خواهد داد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه (۲۷ اسفند) در گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده خواهد بود و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

سامانه بارشی بعدی پیش از نوروز

وی ادامه داد: از بعد از ظهر یکشنبه(۲۸ اسفند) سامانه بارشی دیگری وارد کشور خواهد شد که در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب بارش آغاز می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: دوشنبه (۲۹ اسفند) با گسترش سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، البرز، مرکزی، بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر و به‌تدریج مرکز کشور بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان تاکید کرد: پنجشنبه در شمال شرق، جنوب غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب گردوخاک و کاهش دید خواهد شد.

وی افزود: از بعد از ظهر پنجشنبه تا شنبه نیز خلیج فارس مواج خواهد بود.

منبع: ایسنا

محیط زیست
شناسه : 341825
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا