بحران بانکی به بازار نفت رسید

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد سقوط پنج درصدی بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نگرانی‌ها درباره ورشکستگی یکی از بانک‌های سوئیسی و نیز شرایط نابسامان اقتصادی در جهان باعث شد بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی با ۵ درصد کاهش به پایین‌ترین میزان طی یک سال اخیر برسد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳ دلار و ۵۳ سنت کاهش، به ۷۳ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳ دلار و ۴۶ سنت کاهش، ۶۷ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

دنیس کیسلر، یکی از تحلیلگران بازار درباره شرایط نابسامان بازار انرژی گفت: صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge fund) به دلیل افزایش نرخ بهره و عدم اطمینان اقتصادی در حال انحلال هستند و فشار شدید بر بازار سهام آمریکا در صبح امروز بر انحلال صندوق‌های مربوط به نفت خام افزود.

صندوق‌های پوشش ریسک که از آن به عنوان پوشش سرمایه نیز یاد می‌شود، حاملان سرمایه گذاری و ساختار‌هایی برای کسب و کار هستند که به سرمایه گذاران خود امکان حضور در طیف وسیع تری از موقعیت‌های تجاری و سرمایه گذاری را می‌دهند. این صندوق‌ها آسیب پذیری زیادی در برابر افزایش نرخ بهره دارند.

فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای مقابله با افزایش تورم مجبور به افزایش نرخ بهره شد، اما پس از آنکه این موضوع نتوانست تورم را در ایالات متحده مهار کند، این نهاد به دنبال افزایش مجدد نرخ بهره برآمده است. این در حالی است که این موضوع می‌تواند باعث ورشکستگی بانک‌ها و نهاد‌های مالی در آمریکا شود.

همچنین داده‌های آماری درباره ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ مارس نشان می‌دهد ذخایر این کشور با افزایش یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه ای، به ۴۸۰ میلیون و یکصد هزار بشکه رسیده است. از طرفی نرخ برابری دلار امروز در برابر سایر ارز‌های معتبر شاهد افزایش بود که هر دو عامل بر کاهش بهای طلای سیاه در بازار اثر گذاشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نفت و پتروشیمی
شناسه : 341809
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا