ترکیه سرزمین بلا؛ زلزله و حالا سیل

وقوع سیل بر اثر بارش‌های شدید در ترکیه تاکنون جان یازده نفر را گرفته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، زلزله مهیب ترکیه در ششم فوریه با قدرت ۷.۸ ریشتر با بیش از ۵۰ هزار کشته همراه بود. با این حال، با توجه به حجم گسترده ویرانی‌ها تاکنون بسیاری از اجساد هنوز زیر آوار باقی مانده و آوارگان در چادر زندگی می‌کنند و مشکل اسکان آن‌ها حل نشده است. این در حالی است که شرایط آب و هوایی در حال گرفتن قربانیان بیشتر در این کشور است.


به گزارش الجزیره، مقامات ترکیه اعلام کردند وقوع باران‌های سیل آسا در دو منطقه از کشور که تحت تاثیر زمین لرزه مهیب ماه فوریه قرار داشتند باعث جان باختن ۱۱ تن تاکنون شده است. این در حالی است که بسیاری از افراد بی خانمان به دلیل زلزله اکنون در چادر‌ها اسکان داشته و سیل جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

گزارش‌های اولیه از مفقود شدن شماری از مردم در پی سیل امروز حکایت داشته و مقامات می‌گویند احتمال افزایش شمار جان باختگان به دلیل شرایط نامساعد مناطق زلزله زده وجود دارد.

فرماندار یکی از مناطق می‌گوید یک نفر در شهر توت در جنوب شرقی آدیامان پس از آنکه سیل یک کانتینر را واژگون و با خود برد، جان خود را از دست داد. همچنین دو آتش نشان که در حال امدادرسانی به مردم بودند اکنون در لیست مفقودین هستند.

مقامات محلی در حال تخلیه زلزله زدگان اسکان داده شده در مناطق پرخطر هستند، زیرا بیم آن می‌رود شدت بارش‌ها باعث وارد آمدن آسیب‌های بیشتر شود. تصاویر تلویزیونی حاکی از جاری شدن سیل در خیابان‌هاست به طوری که سیل ماشین‌ها را با خود می‌برد.

زمین لرزه مهیب ترکیه تاکنون ۵۲ هزار کشته در این کشور و شمال سوریه بر جای گذاشته است که بیشتر قربانیان مربوط به جنوب ترکیه است. در این حادثه بیش از ۲۰۰ هزار خانه ویران یا به طور جدی آسیب دیدند و میلیون‌ها نفر در پی آن آواره شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حوادث
شناسه : 341796
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا