سورپرایز امسال سود سهام عدالت

امروز سازمان خصوصی خبر از واریز سود سهام عدالت مربوط به شرکت های غیربورسی داد. این رقم از ۲۵۵ هزار تومان تا ۱۳۵ هزار تومان می باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در حالی که هنوز واریز سود سهام عدالت تا پایان سال قطعی نشده است،‌ سازمان خصوصی سازی امروز چهارشنبه در خصوص واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اطلاعیه را صادر کرد:


با عنایت به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر واریز باقیمانده سود سهام‌عدالت نزد این سازمان به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بدین وسیله به آگاهی کلیه سهامداران محترم می رساند، «سود عملکرد شرکتهای غیربورسی مربوط به سالهای ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ » و همچنین «باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از ۱۳۹۹)» جهت واریز به حساب سهامداران محترم سهام‌عدالت به حساب شرکت مذکور واریز شده است.

بنابراین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکتهای بورسی سهام عدالت، سود سهام نزد این سازمان را نیز به حساب سهامداران محترم واریز خواهد نمود.

بر این اساس از کل مبلغ واریز شده توسط شرکت مذکور، مبلغ  ۲۵۵ هزار تومان برای سهامداران یک میلیون تومانی و مبلغ ۱۳۵ هزار تومان برای سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی، مربوط به سود واریز شده توسط سازمان خصوصی سازی می باشد.

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

آنگونه که رییس سازمان بورس پیشتر اعلام کرده بود،‌ احتمالا شنبه و یکشنبه هفته آینده سود مرحله دوم سهام عدالت به حساب مشمولان واریز خواهد شد.  یکی از دلایلی که واریز سود مرحله دوم تا این اندازه زمان بر شده‌،‌ عدم واریز سود سنواتی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ توسط چند شرکت است. 

آنگونه که پیش تر گفته شده بود، بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان از سود سنواتی پرداخته نشده بود. از این میزان بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان مربوط به سه شرکت فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس است.

دو روز پیش وزیر اقتصاد خبر داد که سازمان بورس در حال پیگیری برای وایز باقی مانده سود این شرکت ها است.

 

بورس
شناسه : 341707
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا