مبلغ مرحله دوم سود سهام عدالت چقدر است؟

طبق وعده‌ها قرار است کم‌تر از یک هفته دیگر مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب مشمولان وایز شود؛ البته این مرحله یک تفاوت مهم با مرحله نخست دارد و آن واریز سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت است.


به گزارش جهان صنعت نیوز، قرار شد سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله به حساب مشمولان این سهام واریز شود، بر این اساس قسمت نخست سود، پایان پاییز سال جاری به حساب مشمولان واریز شد. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

در این راستا طبق وعده‌های وزیر اقتصاد و همچنین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار قرار است بخش دوم سود شنبه و یکشنبه هفته آینده واریز شود. میزان سود واریزی برای هر مشمول همانند مرحله نخست است اما یک تغییر مهم دارد و آن واریز سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت است.

آنطور که رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده قرار است برای اولین بار بعد از توزیع سهام عدالت، سود شرکت‌های غیربورسی به میزان ۶۷۰۰ میلیارد تومان به حساب سهامداران واریز شود.

وی همچنین توضیح داد: سود شرکت‌های غیربورسی با سود شرکت‌های بورسی ترکیب و  در زمان واریز به صورت یکجا واریز می‌شود.

 به طور کلی سود شرکت‌های غیربورسی ۶۷۰۰ میلیارد تومان است که اگر بر کل تعداد سهام‌داران تقسیم شود (۴۹ میلیون نفر) برای هر فرد حدود ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان واریز خواهد شد. البته این میزان بسته به سهام اولیه هر مشمول کم یا زیاد می‌شود.

بر اساس این گزارش، از میان شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت ۳۵ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی هستند./ایسنا

اقتصاد کلان
شناسه : 341509
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. من و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستیم من مریضی صعب العلاج دارم و مادرم سرپرست من است مادر پیر زنم خودش هم مریض است و هیچ گونه درآمدی نداریم پدر نقد حقوق این چه کسی نقش کمکی حالا همه سهام عدالت رو دوبار گرفتن ولی ما هنوز یه بار شم نگرفتیم خواهشاً پیگیر بشین اگه نیاز نداشته باشیم این جوری خودمون رو تحقیر نمی کنیم نداری و گرسنگی سرور و تحقیر شدن و نمیشناسه با تشکر

  2. ای اُف به اون شرف نداشته ی همتون که مال خودمون از زمین و نفت و منابع معدنی و معادن مختلف من جمله ۲۳ معدن طلا و… گرفته تا سود سهاممونم مدام قرشمال بازی در میارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا