آمریکا پشت اوکراین را خالی می کند؟

نشریه پولیتیکو در گزارشی تاکید کرد که شکاف‌های اندکی میان آمریکا و اوکراین ایجاد شده و در وحدت دو کشور به آرامی رخنه به وجود آمده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، این نشریه امروز یکشنبه در اینباره نوشت: آمریکا و اوکراین از زمانیکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده حمایت از اوکراین را در کی‌یف به همتای اوکراینی خود داد، پیشروی آهسته‌ای در روند روابط دو کشور ایجاد شد.

بیش از گذشت یک سال از جنگ اوکراین اختلاف‌های فزاینده‌ای پشت صحنه بین واشنگتن و کی‌یف در مورد اهداف جنگ و چگونگی به پایان رساندن آن وجود دارد.

مایکل مک‌کال رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: دولت یک هدف سیاسی واضح و مشخصی ندارد. من در حال حاضر سیاستی برای پیروزی نمی‌بینم و اگر ما آن سیاست را نداشته باشیم آنگاه چه کار می‌کنیم؟

بایدن به کی‌یف هشدار داده که اقدامات خشونت آمیز در خارج از مرزهای اوکراین تحمل نخواهد شد

به صورت علنی اختلاف اندکی بین بایدن و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی وی وجود ندارد. اما بر اساس گمانه زنی‌ها نکات جدیدی از تنش در حال بروز است؛ خرابکاری در خط لوله گاز طبیعی نورداستریم، دفاع جانانه از شهر بدون اهمیت اوکراین و طرح مبارزه برای یک منطقه که نیروهای روسیه به مدت یک دهه در آن نفوذ کردند.

مقام‌های ارشد دولتی معتقدند که وحدت بین کی‌یف و واشنگتن محکم است. اما شکاف‌هایی در حال ظهور است.

به مدت ۹ ماه روسیه باخموت را محاصره کرده هرچند تسخیر این شهر جنوب شرقی اوکراین ارتباط زیادی به تغییر مسیر جنگ ندارد. این شهر تبدیل به نقطه کانونی مبارزه در هفته‌های اخیر شده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا یک گروه طرفدار اوکراین را مقصر حادثه در خط لوله نورداستریم در پاییز گذشته اعلام کرده است. اما تحلیلگران اطلاعاتی معقتد هستند که زلسنکی و مشاورانش دخالتی در این خرابکاری نداشتند.

در این میان دولت بایدن به کی‌یف هشدار داده که اقدامات خشونت آمیز در خارج از مرزهای اوکراین تحمل نخواهد شد.

از سوی دیگر در مواقعی اوکراین از آمریکا سلاح خواسته و در مورد ارسال تسلیحات از سوی واشنگتن مایوس شده است.

منبع: تسنیم

سیاسی
شناسه : 341160
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا