پیشنهاد عجیب مدودوف درباره اوکراین

رئیس‌جمهور پیشین روسیه در واکنش به دستور اوکراین برای تغییر نام روسیه، نام جدیدی برای اوکراین پیشنهاد داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت کنونی این کشور، در واکنش به پیشنهادی که به تازگی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای تغییر نام روسیه داده، نام «استپان باندرا» را برای اوکراین پیشنهاد داد.

او همزمان با ارائه این نام پیشنهادی، ولودیمیر زلنسکی را با آلمان نازی مقایسه کرد. استپان باندرا طی مراحل اولیه حمله نازی به اتحاد جماهیر شوروی، با دولت آدولف هیتلر همکاری کرد. او سپس توسط آلمانی‌ها به دلیل اختلافاتی بر سر آینده اوکراین دستگیر و زندانی شد. باندرا پس از جنگ به غرب آلمان گریخت. او در سال ۱۹۵۹ توسط مامور کا.گ.ب، (KGB) سرویس اطلاعاتی و امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق ترور شد.

به تازگی طوماری به دست زلنسکی رسید که در آن دولت اوکراین خواستار تغییر نام روسیه به مسکو شد، آن‌ها در این طومار روسیه را به دزدیدن هویت همه مردم روسیه در شرق اروپا متهم می‌دانند، و از اوکراینی‌ها می‌خواهند تا هویت خود را بازیابند. روز جمعه این طومار ۲۵ هزار امضا جمع‌آوری کرد و زلنسکی به آن پاسخ داد.

اکنون مدودف در پیامی توییتری زلنسکی را «رهبر نازی‌ها در کی‌یف» خوانده و پیغام روسیه را واکنشی معادل رفتار اوکراین در قبال روسیه دانسته است.

جنگ اوکراین در حالی وارد دومین سال خود شده که اکنون اوج نبرد میان دو طرف در شهر باخموت معطوف شده است. نیرو‌های روسی تاکنون موفق شده اند بخش قابل توجهی از شهر را تصرف کرده و از شمال، جنوب و شرق حلقه محاصره باخموت را تنگ‌تر کنند. با این حال، مقامات اوکراینی می‌گویند از این شهر عقب نشینی نکرده و نیرو‌های این کشور به دفاع از باخموت ادامه خواهند داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی
شناسه : 341120
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا