معلمان پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش چگونه رتبه بندی می شوند؟

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا روز یکشنبه ۲۱ اسفند تمدید شد. نحوه رتبه بندی معلمان پذیرفته در این آزمون چگونه خواهد بود؟

به گزارش جهان صنعت نیوز، برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و همچنین رتبه بندی معلمان دو موضوع مهمی است که این روزها وزارت آموزش و پرورش درگیر آن است. دو موضوعی که البته انتقادات بسیاری را نیز به همراه داشته است.


آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب حدود ۲۵ هزار معلم در مقطع ابتدایی پس از تاخیر چند هفته ای آغاز شد. این ثبت نام تا روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه تمدید شد. این آزمون قرار است اردیبشهت سال آینده برگزار شود.

در این میان چند انتقاد مهم به نحوه برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش وجود دارد. اولین نکته به تاخیر در ثبت نام و برگزاری آزمون برمی گردد. پیش از این قرار بود،‌ آزمون استخدام آموزش و پرورش اسفندماه امسال برگزار شود. اما با تاخیر پیش آمده،‌ این آزمون سال آینده برگزار می شود. موضوعی که منجر شد تا دوره یک ساله مهارت آموزی افراد پذیرفته شده با حضور در کلاس تداخل داشته باشد. این مسئله انتقاد رئیس دانشگاه فرهنگیان را نیز به همراه داشته است.

مسئله دیگر به حذف برخی رشته‌ها از آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش و تغییر منابع آزمون باز می گردد. مواردی که منجر به سردرگمی متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش شده است. (منابع آزمون استخدام آموزش و پرورش را از اینجا بخوانید)

رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان هم یکی دیگر از مسائلی است که با انتقادهای زیادی همراه بوده است. حتی این موضوع منجر به طرح سوال از وزیر آموزش و پروش شده است.

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلسعنوان کرد: سئوال درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در اجرای قانون رتبه بندی معلمان است. چرا رتبه بندی معلمان با وجود قول های وزیر آموزش و پرورش با تاخیر و به صورت ناقص اجرا شد.

وی افزود: آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان به تایید اعضای ناظر مجلس نرسید و به بدترین شیوه و با تأخیر اجرا شد.

 آیین‌نامه اجرایی این قانون، دارای ده‌ها ایراد است. رتبه بندی معلمان به نحوی اجرا شد که گروه‌های هدف به ویژه مهرآفرین‌ها و گروه‌های هدف در رتبه های ۴ و ۵ تحت پوشش قرار نگرفتند.

ضمن آنکه مرحله تطبیق و استقرار باید در مدار سوابق تجربی و امتیازات ارزیابی های سالانه باشد که این مهم نیز رعایت نشده است.

رتبه‌بندی در آزمون آموزش و پرورش

در این شرایط رئیس امور جذب، بکارگیری و رشد در مورد جزئیات آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: تجربه معلمی برای احراز در جذب، پایه قرار داده شده است. از آنجاکه محتوای آزمون مبتنی بر محتوای رتبه‌بندی معلمان قرار داده شده، افراد پذیرفته شده در آزمون، همزمان با جذب، رتبه‌بندی نیز می‌شوند.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 341077
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا