گوشت ارزان می شود؟

به گزارش جهان صنعت نیوز، دبیر انجمن تامین کنندگان فرآورده‌های خام دامی در گفت‌وگویی از واردات گوشت قرمز گرم از استرالیا و رومانی و تاثیر آن بر قیمت‌های بازار خبر داد.

دبیر انجمن تامین کنندگان فرآورده‌های خام دامی درباره واردات گوشت از استرالیا و رومانی عنوان کرد: ما میزان مشخصی را برای واردات در نظر داریم، واردات تا زمانی که نیاز داخل مرتفع شود ادامه خواهد یافت.

وی افزود: واردات گوشت تازه گوسفندی از مبادی روسیه، رومانی، استرالیا انجام و طی امروز یا فردا، اولین محموله گوشت استرالیا وارد کشور می شود.

تاثیر واردات بر قیمت‌های بازار

شاد با بیان اینکه از رومانی هم همین طور از روسیه هم ما طی یک دو هفته گذشته با مساعدت‌های معاونت توزیع بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی فرایند بازار انجام شده تصریح کرد: به نظر می رسد، بازار به سمت آرامش در حرکت است به نحوی که ما روز گذشته قیمت دام زنده سبک، بره نر از حدود ۱۷۵ تومان به ۱۵۰ تومان کاهش قیمت داشته به نحوی که برای فروش و عرضه دام های زنده یک مقدار با مشکل مواجه بودند.
وی در پاسخ به این سوال که این گوشت با چه قیمتی عرضه خواهد شد، توضیح داد: طبق برنامه ریزی انجام شده بر اساس قیمت های جهانی و تبدیل قیمت ارز البته با قیمت نیمایی ۲۸ هزار تومان و ۵۰۰ هر دلار گوشت روسیه با حدود ۲۲۰ هزار تومان و توسط واردکنندگان عرضه می شود.

دبیر انجمن تامین کنندگان فرآورده‌های خام دامی تاکید کرد: قیمت این گوشت وارداتی از رومانی ۲۵۵ هزار تومان از استرالیا بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان خواهد بود و امیدواریم که این سبک از عرضه باعث آرامش در بازار شود.

گوشت های وارداتی در رده گوشت های باکیفیت است

شاد درباره عدم رضایت عمومی از کیفیت گوشت‌های وارداتی در ماه گذشته عنوان کرد: آن زمان، فصل مناسبی برای واردات نبوده و شاید همین امر موجب واردات مقداری گوشت بی کیفیت از نظر میزان چربی آن شده است.

وی تصریح کرد: گوشت هایی که از نواحی استرالیا یا رومانی وارد می شود، از جمله گوشت‌های با کیفیت هستند و من به هموطنان عزیز اطمینان خاطر می دهم که گوشت با کیفیت فوق العاده و با قیمت مناسب ان شا الله عرضه خواهد شد.
دبیر انجمن تامین کنندگان فرآورده‌های خام دامی در پاسخ به این سوال که آیا گوشت‌های وارداتی یخ زده است؟ توضیح داد: گوشت های تازه هستند که با پرواز یا کامیون از مسیر رومانی در زمان مشخص و محدودی که دامپزشکی مشخص کرده به بازار وارد می‌شود. 

منبع:‌ خبرگزاری صدا و سیما

کشاورزی
شناسه : 340868
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا