پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتظر یک سال سخت باشند

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد که به دلیل تاخیر در برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، دوره مهارت آموزی همزمان با ورود به کلاس های درس خواهد بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بالاخره پس از تاخیر چند باره برگزار شد. این آزمون اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد که پذیرفته شدگان این آزمون باید به مدت یک سال در این دانشگاه دوره های مهارت آموزی را بگذرانند.

افراد پس از قبولی آزمون استخدامی آموزش و پرورش تدریس می کنند؟

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طبق قانون پذیرفته‌شدگان آزمون آموزش و پرورش باید یک سال دوره مهارت آموزی معلمی در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. سپس وارد چرخه تعلیم و تربیت می‌شوند.

اما از آنجا که مجوز برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش دیر صادر شد. دوباره همان حکایت سال گذشته تکرار می‌شود. پذیرفته شدگان همزمان با ورود به کلاس درس، در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزان پذیرفته شدگان آزمون آموزش و پرورش در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود.

 به همین خاطر مشکلی در تامین مدرس نداریم. اما مطلوب این است که این افراد یک سال در دانشگاه آموزش ببینند و سپس وارد کلاس‌های درس شوند. در حالی که آموزش و تدریس در کلاس درس همزمان رخ می‌دهد و فشار بسیاری هم به خود مهارت‌آموزان وارد می‌شود.

وی افزود: معلم ابتدایی پرکارترین معلم مدرسه است. از صبح شنبه تا چهارشنبه به مدرسه می‌رود و باید دو روز پایانی هفته را هم در کلاس مهارت‌آموزی بنشیند. فرصتی برای استراحت و رسیدگی به خانواده پیدا نمی‌کند. این شیوه جذب، شیوه خوبی نیست.

گفتنی است که ثبت‌نام آزمون برای جذب آموزگار از دهم اسفند آغاز شد و قرار بود ۱۶ اسفند پایان یابد که تا ۱۹ اسفند تمدید شد. بنا بر اعلام سازمان سنجش، تا روز ۱۶ اسفند تعداد ۳۵۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند. این آزمون در روز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

برای اطلاع از منابع آزمون آموزش و پرورش کلیک کنید

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 340830
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. بنده هم موافق هستم با ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان بنده سال گذشته مراقب سلامت قبول شدم ولی به خاطر این مشکلات کلاس های مهارت آموزی و از طرفی روزهای کاری بنده انصراف دادم از شغل معلمی … بنظر بنده بایستی استخدام ماده ۲۸ برداشته بشود و نبایستی معلم به این روش جذب شود. به دلیل ۱- کسانی وارد مدرسه میشن اکثرا دانشگاه آزاد و پیام نور هستن و به لحاظ علمی ضعیف هستن ۲_ با یک سال مهارت آموزی به صورت فشرده نمی‌شود معلم تربیت کرد.

  2. به نظر من اگه جهادی کار شود میتوان تابستان نیمی از مهارتها را بیاموزند و مابقی در طول سال اردیبهشت امتحان خرداد اعلام نتایج تیر گزینش و مصاحبه مرداد شهریور مهارت آموزی برای گزینش از همه ارگانهای انقلابی کمک بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا