سخنگوی شرکت متا پلتفرمز؛

رقیب توییتر وارد بازار می شود

شرکت متا پلتفرمز، سرگرم بررسی ساخت یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی غیرمتمرکز برای اشتراک گذاری متن است که می تواند به رقیب مستقیم توییتر تبدیل شود.

به گزارش جهان صنعت نیوزسخنگوی شرکت متا پلتفرمز در بیانیه ای به رویترز اعلام کرد: این شرکت در حال بررسی یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای به اشتراک گذاری به روزرسانی های متنی است. بر این باوریم که فرصتی برای یک فضای جداگانه وجود دارد که در آن، تولیدکنندگان محتوا و چهره های عمومی می توانند به روزرسانی های به موقع درباره علایق خود را به اشتراک بگذارند.


وب سایت خبری هندی “مانی کنترل”، نخستین رسانه ای بود که به نقل از منابع آگاه، از ساخت این اپلیکیشن در متا خبر داده بود. طبق گزارش “مانی کنترل”، اپلیکیشن جدید متا از پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز “اکتیویتی پاب” (ActivityPub) پشتیبانی خواهد کرد که در شبکه اجتماعی ماستودون و اپلیکیشن‌های مشابه آن، استفاده شده است.

در حالی که توییتر و فیس بوک توسط یک شرکت کنترل می شوند، پلتفرم‌های غیرمتمرکز مانند ماستودون، در هزاران سرور رایانه نصب شده و توسط مدیران داوطلبی که سیستم هایشان را در قالب یک فدراسیون، به هم پیوند داده اند، اداره می شوند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش “مانی کنترل”، اپلیکیشن جدید متا، تحت برند اینستاگرام خواهد بود و به کاربران اجازه می دهد از طریق نام کاربری اینستاگرام خود، وارد اپلیکیشن شوند.

دانش و فناوری
شناسه : 340585
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا