ساکنان این نواحی منتظر بارش شدید باران باشند

از چهارشنبه تا جمعه (۱۷ تا ۱۹ اسفند) با نفوذ موج بارشی از بخش‌های غربی کشور شرایط برای بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و تگرگ فراهم می‌شود.


به گزارش جهان صنعت نیوز، صادق ضیاییان با توجه به فعالیت سامانه بارشی در کشور درباره وضعیت جوی ارتفاعات و کوهستان‌ها اظهار کرد: از چهارشنبه تا جمعه (۱۷ تا ۱۹ اسفند) با نفوذ موج بارشی از بخش‌های غربی کشور شرایط برای بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و تگرگ فراهم می‌شود. 

وی افزود: با حرکت شرق‌سوی این موج به‌تدریج در ارتفاعات زاگرس، شمال‌غرب، ارتفاعات البرز، شمال شرق و مناطق مرکزی کشور همچنین ارتفاعات شمال تهران، شرایط بارش‌های شدید و وزش باد شدید و برای قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها شرایط برای وقوع سیلاب، جاری شدن روان‌آب، افزایش دِبی آب دره‌ها و مخاطره دره نوردی، اصابت صاعقه و تگرگ، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، رانش و لغزش مهیا است. 

وی افزود: شرایط جوی در مناطق کوهستانی همراه با بارش برف، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان در پایان توصیه کرد: طی این مدت از فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی همچنین استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها در بیشتر مناطق کوهستانی کشور اجتناب شود./دنیای اقتصاد

عمومی
شناسه : 340402
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا