ثبت نام ۲۶۳ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معاون وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد امروز آخرین فرصت ثبت‌نام در آزمون استخدامی جذب معلم است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، صادق ستاری فرد درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: سال آینده ۸۴ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته خواهند شد. در حقیقت سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش آغاز شده که منجر به کمبود معلم شده است. همچنین اکنون ۳۸ هزار نفر از معلمان حاضر در کلاس درس افراد بازنشسته هستند.

وی افزود: از آغاز ثبت‌نام در تاریخ ۱۰ اسفند تا به امروز ۲۶۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. این آزمون فقط برای جذب معلم در دوره ابتدایی است.

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در منابع پیشنهادی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، راهنمای معلم دوره ابتدایی برای دروس تخصصی یا در دروس عمومی به منابعی همچون خدمات متقابل ایران و اسلام، همرزمان حسینی و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم معرفی شده است. منابع را به صورت‌ شفاف اعلام کردیم تا داوطلب سردرگم نشود همچنین منابعی را معرفی کردیم که برای حرفه معلمی به کمک فرد می‌آید.

شرایط ورود تسهیل و موفقیت دشوار شد

ستاری فرد ادامه داد: شرایط ورود را تسهیل کردیم اما شرایط موفقیت دشوار شده است. افراد پس از قبولی در آزمون استخدامی و طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان باید در آزمون پایانی یا اصلح نیز پذیرفته شوند که در صورت عدم قبولی پذیرش او منتفی است.

وی مطرح کرد: ۷-درصد داوطلبان در آزمون‌های گذشته از دانشگاه‌های غیر تراز بودند و اکنون رشته‌ها را توسعه دادیم. در سه دسته علوم اسلامی، علوم انسانی و علوم پایه تقسیم دادیم و افراد با مدرک کارشناسی، ارشد و دکترا، طلاب حوزه‌های علمیه و معلمان غیر رسمی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه امروز آخرین فرصت ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است البته با سازمان سنجش صحبت کردیم که اگر مقدور است، فرصت ثبت نام تمدید شود، گفت: آزمون در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و اواخر اردیبهشت نتایج اولیه اعلام خواهد شد همچنین آزمون کتبی ۴۰۰ امتیاز و ارزیابی تکمیلی ۶۰۰ امتیاز دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مصاحبه از اوایل خرداد تا نیمه تیر ماه انجام می‌شود و بعد از اعلام نتایج نهایی دوره آموزشی مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان آغاز خواهد شد.

ستاری فرد گفت: افراد پذیرفته شده در صورت قبولی به مدت دو تا ۵ سال به صورت پیمانی استخدام می‌شوند و با اجرای رتبه‌بندی امیدواریم حقوق افراد افزایش یابد.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 340074
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا