تلفات زلزله ترکیه از ۴۶ هزار نفر گذشت

رئیس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد که آمار جان‌باختگان زلزله در این کشور به ۴۶ هزار و ۱۰۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش جهان صنعت نیوزبه نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه آمار جدید تلفات زلزله در کشورش را اعلام کرد.


رئیس جمهور ترکیه در این خصوص اعلام کرد: آمار جان باختگان زلزله در ترکیه به ۴۶ هزار و ۱۰۴ نفر رسیده است. هدف ما این است که با راه‌ اندازی ۱۰۰ هزار کانتینر تا ۲ ماه آینده، نیم میلیون نفر از زلزله‌ زدگان را به این مناطق منتقل کنیم تا بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند.

«رجب طیب اردوغان» ادامه داد: هدفمان این است که تا ۲ ماه آینده ساخت ۲۴۴ هزار واحد مسکونی و ۷۵ هزار خانه مستقل را آغاز کنیم که از این تعداد ساخت حدود ۲۲ هزار ساختمان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: اردوغان: توقف و استراحت قبل از عادی شدن زندگی در مناطق زلزله‌زده کشور برای ما ممنوع است.

در پی وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور دستور اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ استان را صادر کرد. استان‌های «آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان مرعش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و سانلیورفا» ۱۰ استانی هستند که در آنها اعلام وضعیت اضطراری شد.

اعلام وضعیت اضطراری در مناطق زلزله زده موجب افزایش اختیارات مقامات محلی و نهادهای مجری قانون شد و دولت نیز توانست برای پیشبرد بهتر امور، اجرای برخی قوانین در این مناطق را تعلیق و یا قوانین جدید وضع کند.

بامداد دوشنبه ۶ فوریه زمین لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرد.

منبع: خبر گزاری مهر

حوادث
شناسه : 339908
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا