بر اساس مصوبه مجلس؛

مجوز واردات خودرو به این افراد داده شد

با مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت مکلف شد به برخی از جانبازان بالای ۵۰ درصد مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی دهد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در جلسه امروز مجلس نمایندگان تسهیلاتی را برای جانبازان در بودجه سال آینده در نظر گرفتند. بر اساس این مصوبه جانبازان در صورت داشتن شرایط مورد اشاره در قانون، مجوز واردات یک دستگاه خودرو را دریافت خواهند کرد.


دریافت تسهیلات قرض الحسنه خرید خودرو از دیگر مزایایی است که نمایندگان برای جانبازان در نظر گرفته اند.

بند قانونی برای واردات خودرو مورد اشاره بدین شرح است:

مطابق با بند (و) تبصره ۷ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان بالای ۵۰ درصد که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید.

در خصوص سایر مشمولین ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره (۱۶) این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد.

ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران

دولت مکلف است سالانه اعتبار و تسهیلات لازم را برای تهیه خودرو مناسب برای کلیه جانبازان پنجاه درصد (۵۰ %) و بالاتر و آن تعداد از جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵ %) الی چهل و نه درصد (۴۹ %) که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند، پیش‌بینی نماید.

تبصره ۱ – آن تعداد از همسر و فرزندان شاهد و آزادگانی که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد معلول شناخته می‌ شوند می‌توانند از تسهیلات موضوع این ماده استفاده نمایند.
تبصره ۲ – آیین‌نامه چگونگی واگذاری، میزان تسهیلات، کارمزد و میزان کمک بلاعوض توسط بنیاد و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس ‌جمهور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

خودرو
شناسه : 339250
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا