کارشناس مسائل آمریکا؛

بایدن تنها گزینه دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴

یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اظهارات اخیر همسر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه همسر وی قصد دارد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ کاندیدا شود، گفت: در حال حاضر تنها گزینه جدی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ جو بایدن است.

به گزارش جهان صنعت نیوزاسفندیار خدایی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها در جریان دموکرات‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن هنوز رقیب جدی برای انتخابات ۲۰۲۴ بین هم حزبی‌هایش ندارد، گفت: خانم کامالا هریس معاون جو بایدن نیز از محبوبیت چندانی برخوردار نیست و در این مدت در سمت معاون رئیس جمهور عملکرد خاصی نداشته است. بنابراین نمی‌توان از وی به عنوان گزینه جدی دموکرات‌ها در انتخابات پیش رو یاد کرد.

وی با بیان اینکه اسامی افرادی مثل برنی سندرز و هیلاری کلینتون نیز برای انتخابات ۲۰۲۴ در جریان دموکرات‌ها مطرح است، تصریح کرد: سندرز با موضوعی به نام پیر بودن و کهولت سن روبرو است و هیلاری کلینتون نیز با توجه به اینکه یک دوره در انتخابات شرکت کرده و به موفقیت نرسیده نمی‌تواند گزینه جدی برای دموکرات‌ها در انتخابات پیش رو باشد.

خدایی  با بیان اینکه البته ممکن است به مرور زمان و تا رسیدن به زمان برگزاری انتخابات رقیب جدی‌تری برای بایدن در بین دموکرات‌ها پیدا شود، ادامه داد: از دیگر سو یکی از نقاط ضعف بایدن نیز همچون برنی سندرز کهولت سن است و این یک گزینه منفی برای بایدن محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به برخی از تصاویر منتشر شده از جو بایدن و با بیان اینکه این تصاویر چندان برای جایگاه بایدن مناسب نیست، گفت: از دیگر سو باید توجه داشته باشیم که عملکرد بایدن در جنگ اوکراین تا کنون موفقیت آمیز بوده و افکار عمومی آمریکا از این عملکرد حمایت می‌کند. گرچه ممکن است ادامه جنگ اوکراین وضعیت را تغییر دهد.

وی با اعتقاد بر اینکه در بعد اقتصادی نیز عملکرد بایدن از نظر افکار عمومی آمریکا به صورت نسبی خوب ارزیابی می‌شود، اظهار کرد : علی رغم بحران اوکراین و تاثیر آن بر موضوع انرژی بایدن توانست قیمت انرژی در آمریکا را کنترل کند و از دیگر سو رشد اقتصادی آمریکا نیز معقول است.

سیاسی
شناسه : 338961
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا