پیش فروش ایران خودرو و سایپا تغییر کرد + جزئیات

سخنگوی وزارت صمت خبر از آغاز پیش فروش ایران خودرو و سایپا در هفته آینده داد. البته سامانه جدیدی جایگزین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت خبر از آغاز پیش فروش ایران خودرو و سایپا از هفته آینده داد. آنگونه که قالیباف اعلام کرده، در این مرحله حدود۵۰۰ هزار دستگاه خودرو از محصولات ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان داخلی عرضه می شود. گروه بهمن تنها غایب پیش فروش خودرو در این مرحله است.

سایت جدید پیش فروش ایران خودرو و سایپا

پیش از این افراد متقاضی خرید خودرو باید به سامانه تخصیص یکپارچه خودرو مراجعه می کردند. با این وجود در مرحله جدید پیش فروش ایران خودرو و سایپا سایت خرید تغییر کرده است.

سخنگوی وزارت صمت ضمن اعلام این خبر،‌ بیان کرد: از هفته آینده کار ثبت نام برای فروش خودرو‌های داخلی در سامانه saleauto.ir آغاز می شود.

قرعه کشی خودرو حذف شد

آنگونه که وزارت صمت اعلام کرده است،‌ قرعه کشی خودرو در این مرحله پایان می یابد. به تمام متقاضیان خودرو تعلق خواهد گرفت. چنانچه تقاضا برای خودرویی بیش از عرضه آن باشد، قرعه کشی برای رتبه بندی خودرو‌ها پس از پایان ثبت نام انجام خواهد شد. افراد در لیست انتظار قرار می گیرد و خودرو‌ها هم بر اساس فروش خودروساز‌ها برنامه ریزی شده است.

چنانچه فرد متقاضی در انتهای لیست و تحویل خودرو طولانی شد این امکان وجود دارد که قرعه کشی برای وی حذف شود.

سخنگوی وزارت صمت همچنین گفت: اینطور نیست که خودروی ثبت نام شده دیگر تولید نشود.

قیمت کارخانه ای خودرو افزایش می یابد

نکته مهم این مرحله پیش فروش ایران خودرو و سایپا به قیمت نهایی خودروها باز می گردد. در این مرحله افراد نیمی از مبلغ خودرو را باید هنگام ثبت نام در حساب خود داشته باشند. اما باید توجه داشت که قیمت خودروها قطعی نیست. قیمت نهایی خودروها هنگام ارسال دعوتنامه و بر اساس قیمت روز محاسبه می شود.

در این میان قیمت کارخانه ای خودرو نزدیک به ۲ سال بدون تغییر باقی مانده است. از سوی دیگر، شورای رقابت در حال بررسی قیمت جدید خودروها است. بنابراین به احتمال زیاد متقاضیان خرید خودرو از پیش فروش ایران خودرو و سایپا، خودروهای خود را با قیمت جدید تحویل می گیرند.

خودرو
شناسه : 338824
لینک کوتاه :

۹ دیدگاه

  1. اگه واقعا به فکر مردم هستید ثبت نام خودرو مثل قبل به نمایندگی های هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا بدهید بین استانها به نسبت جمعیت سهمیه بندی کنید هر استان به اندازه سهمیه اش ثبت نام کند مرحله به مرحله با تعداد تیراژ تولید ثبت نام کنند جمع کنید این قره کشی مسخره این همش به نفع دلال ومافیا خودرو که همش خود مسولین هستند واله اگه به فکر مردم باشند راحت میشه برنامه ریزی کنی که همه ماشین دار باشند درآمدشان پول شوی مسولین همش از راه همین دلال بازی ها است مملکت نابود کردید حتی نان خوردن مردم از شون گرفیتن از بس که دروغ گفتید اعتقادات مردم را از شوند گرفتید حتی مردم بخاطر دروغ گفتن شماها به مسلمان بودن خودشان هم دیگه شک دارند الان تولید بیشتر یا سال ۸۹ آن موقع باثبت نام سه الا شش ما تو صف انتظار بیشتر نبودی ولی راحت ماشین گیرت می‌آمد اگه مافیا نیست دلال بازی ندارید پس اینهمه ماشین تو بازار آزاد نو صفر کیلومتر از کجا میاد تو بازار دست دلال معلوم دیگه خودتون خوب میدونید ولی چون جیبتون پر میشه ازین طریق صداتون درنمیاد

  2. با سلام خواستم بگم اینبار آن دسته از کسانی که در قرعه های قبلی که بیش از ۳۵بار ثبت نام کرده و برنده نشده‌اند در اولویت باشند چون واقعا اینا دلال نیستند اینا خود مصرف کننده واقعی هستند حداقل تحویل فوری بهشون بدید حالا به هر مبلغی حداقل کمتر از بازار ممنون از لطف شما

  3. میشه بگید با کدوم تقویم محاسبه میکنید که ۲ سال قیمت تغییر نکرده ، من ببش از ۲۰ بار در قرعه‌کشی مسخره دارم شرکت میکنم به امید ماشین‌دار شدن
    قیمت پرشیا ۱۴۰۰ ۱۲۰ میلیون و ۱۴۰۱ ۱۸۰ میلیون در سایت
    ۲۰۶ اواخر ۱۴۰۰ ۱۲۰ میلیون در اخرین عرضه ۱۵۵ میلیون
    همینطور قیمت انواع کوییک
    جمع کنید این سیرک مسخره رو ، دلالی رو خود دولت درست میکنه و خودش بزرگترین دلال

  4. چقدر توضیح هر روز هر روز بسه دیگه تا الان نفت ملی شده بود عرضه ندارید یه قیمت پایه بزارید هرچی دزده جمع شدید که نقدینگی مردم بگیرید و بدهکاری هاتونو بدید انسایت و شرف هم خوب چیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا