افزایش قیمت خرید تضمینی گندم لغو شد؟

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نداریم و همچنان با نرخ ۱۳ هزار تومان خریداری می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علیرضا مهاجر گفت: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. این رقم به اضافه ۱۵۰۰ تومان جایزه در مجموع ۱۳ هزار تومان خواهد شد.


افزایش قیمت تضمینی خرید گندم تغییر نمی کند

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نداریم. 

این درحالی است که پیشتر مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفته بود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت خرید تضمینی گندم به زودی در شورای قیمت گذاری بازنگری می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای فصل کاشت تاکنون ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشور زیرکشت گندم رفته است. از این میزان یک میلیون ۹۵۰ هزار هکتار آبی و ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار دیم است.

استان های شمالی درگیر خشکسالی هستند

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: امسال استان‌های جنوبی ما بارش خوبی داشتند. اما استان‌های شمالی و شمال غرب کشور به ویژه خراسان رضوی با خشکسالی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته روبرو بودند. 

مهاجر با بیان اینکه هنوز پیش‌بینی تولید گندم کشور زود است. تصریح کرد: باران‌های اردیبهشت‌ ماه خیلی مهم است. اگر بارندگی خوبی داشته باشیم تولید افزایش می‌یابد و به طور حتم تولید ما کمتر نخواهد بود.

وی گفت: در زمینه جو و علوفه سطح زیرکشت مناسبی داریم. بیش از ۲ میلیون هکتار جو داریم که تا اندازه‌ای نیاز صنعت دامی کشور را تامین می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: برای محصولات چغندر قند، پنبه و بسیاری از دانه‌های روغنی نیز امیدواریم بتوانیم سطح زیرکشت مناسبی داشته باشیم.

مهاجر اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که با آن روبرو بودیم تدارک کود به‌اندازه کافی انجام شده است و کشاورزان از آن استفاده کرده‌اند.

وی درباره کشت قراردادی گفت: کشت قراردادی نیز شرایط خوبی را طی کرده است. بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است. امیدواریم در سال آینده با اصلاح اجرای الگوی کشت شرایط بهتری ایجاد شود.

معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی درباره کشت دیم، گفت: یکی از کارهای خوبی که در کشور انجام شده بحث جهش تولید در دیمزارها است که با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اتفاقات خوبی را طی می‌کند.

مهاجر تاکید کرد: برنامه افزایش تولید تا حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که ۹۰ درصد آن محقق شده است.

کشاورزی
شناسه : 338127
لینک کوتاه :

۶ دیدگاه

  1. خوب که اینطوری، به معاون و خود وزیر بگویید اگر. می تونید خونه به خونه و انبار به انبار بگردید، ما هم گندم انبار می کنیم و تحویل دولت نمی دهیم شما فکر. خودتون هستید ما هم فکر خودمون، شما فکر نفع خودتون و ضرر کشاورز ما هم با انبار کردن و تحویل ندادن به شماها ضرر خواهیم زد، یا گندم ها از ریشه در می یاریم و می دهیم دام بخوره

  2. اغلب کشاورزان دامدار نیز می‌باشند الان جو کمیاب شده حتی صحبت از کیلوی ۲۵هزار میشه اگر پیدا بشه ی کشاورز دامدار باید احمق باشه گندم طلا شو یده ۱۳ بعد بدوه بدنبال جو ۲۵ هزاری خوب گندم خودمونو خوراک دام میکنیم یا خودمون ارد میکنیم میدم به مغازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا