علت مرگ پیروز مشخص شد

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: «پیروز»در شرایط خاصی بزرگ شده بود و از همان ابتدا سیستم ایمنی ضعیفی داشت. و همین مورد باعث شد توانایی مقابله با بسیاری از عوامل بیماری‌زا را نداشته باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پیروز تنها بازمانده زایمان یوزپلنگ آسیایی یعنی «ایران»  بود. پیروز در ماه‌های اخیر به یکی از نمادهای جمعی مردم ایران تبدیل شده بود. با این وجود امروز سه شنبه نهم اسفند ماه در نهایت زنده نماند و تلف شد.


پیروز اردیبهشت ۱۴۰۱ زاده شده بود. پیروز بخش عمده عمر خود را در پارک ملی پردیسان و در کنار علیرضا شهرداری – فعال محیط زیست و تیمارگر حیات وحش – گذرانده بود.

این گربه‌سان در نهایت در آستانه ۱۰ ماهگی به دلیل یبوست و ادامه مشکل گوارشی‌اش که از ابتدا همراه او بود و همچنین مشکلاتی در ناحیه کلیه به بیمارستان منتقل شد اما در نهایت زنده نماند.

حسن اکبری، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با علت تلف شدن. «پیروز» اظهار کرد: پیروز در شرایطی خاصی بزرگ شده بود و از همان ابتدا سیستم ایمنی ضعیفی داشت. شیر مادر را نخورده بود و با وزن نامتعارف نصف حالت استاندارد بزرگ شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل عفونت‌های متعددی پیش آمد. در دوره‌های متفاوت مجبور شدیم با نظر دامپزشکان داروهای متفاوتی را به او بدهیم.

به طور کلی در شرایط کاملاً طبیعی بزرگ نشد. همین مورد باعث شد توانایی مقابله با بسیاری از عوامل بیماری‌زا را نداشته باشد.

منبع: فارس

محیط زیست
شناسه : 338124
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا