تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران و روسیه

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای ضمن اعلام تحریم‌های جدید علیه روسیه گفته ۵ نفر از مدیران ارشد شرکت «صنایع هوایی قدس» را نیز در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 


تحریم‌های جدید صدها کالا از جمله قطعات هواپیما، تجهیزات رادیویی و قطعات الکترونیکی که قابل استفاده در تولید پهپاد هستند را شامل می‌شود. انگلیس ادعا کرده که تحریم‌های اعمال‌شده از سوی غرب باعث کمبود قطعات در روسیه و تضعیف توانایی این کشور برای تولید تجهیزات صادراتی مانند خودروهای زرهی، هلیکوپترهای تهاجمی و سیستم‌های دفاع هوایی شده است. ادعا شد در نتیجه، بسیار محتمل است که نقش روسیه به عنوان یک صادرکننده قابل اعتماد تسلیحات و مجموعه نظامی-صنعتی آن بوسیله تحریم ها تضعیف شود.

وزارت امور خارجه انگلیس در این بیانیه مدعی شد که تحریم‌های جدید آسیب بیشتری را به روسیه می‌زند و «ماشین نظامی پوتین را که در حال حاضر مجبور به بسیج تانک های دوران شوروی سابق است ضعیف خواهد کرد.»

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، مدیران ارشد شرکت انرژی هسته ای دولتی روسیه موسوم به «روس اتم»، به علاوه مدیران دو شرکت بزرگ دفاعی روسیه، چهار بانک و دیگر نخبگان روسیه تحریم شدند.

در بخشی از این بیانیه با تکرار ادعای مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین آمده است: تحریم ۵ نفر از مدیران ارشد ایرانی در شرکت صنایع هوایی قدس، نشان دهنده تعهد ما به ادامه فشار بر کشورهای ثالث تامین کننده ارتش روسیه است. 

جیمز کلورلی در بیانیه‌‌ای مدعی شد: «اوکراینی‌ها دارند روند را تغییر می‌دهند اما نمی‌توانند این کار را به تنهایی انجام دهند. به همین دلیل است که ما باید به اوکراین کمک کنیم که پیروز شود.»/تسنیم

 

سیاسی
شناسه : 336832
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا