بیمه تامین اجتماعی از ۱۵ اسفند بدون کد رهگیری اعتبار ندارد + جزئیات

سازمان تأمین‌ اجتماعی از ضرورت ارائه کد رهگیری برای دریافت خدمات درمانی و بیمه تامین اجتماعی از ۱۵ اسفندماه خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی ارائه کد رهگیری تامین اجتماعی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی بیمه تامین اجتماعی الزامی است.


کد رهگیری بیمه تامین اجتماعی چیست؟

کد رهگیری توسط پزشک معالج به بیمار اعلام می‌شود. علاوه بر این همزمان در قالب پیامک به شماره تلفن همراه متعلق به بیمار نیز ارسال خواهد شد.

ممکن است کد رهگیری به هر دلیلی مفقود یا فراموش شود. در این شرایط بیمار می‌تواند با مراجعه به سامانه es.tamin.ir کد رهگیری را رویت کند. برای این کار از طریق انتخاب منوی بیمه‌شدگان به بخش خدمات سلامت الکترونیک و از آنجا به بخش نسخ الکترونیک من می رود.

اپلیکیشن تامین من

اطلاع از کد رهگیری، از طریق برنامه کاربردی یا اپلیکیشن “تامین من”  نیز امکانپذیر است. همچنین امکان دریافت مجدد کد رهگیری از طریق مراجعه مجدد به پزشک معالج نیز چنانچه پزشک از طریق سامانه (EP) اقدام به نسخه‌نویسی کرده باشد، فراهم شده است.

۱۵ اسفند آخرین فرصت سازمان تامین اجتماعی

این گزارش حاکی است از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ارائه توأم کارت ملی و کد رهگیری به‌هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و …) الزامی خواهد بود.

داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی خواهند بود.

با اجرایی شدن این فرایند از سوءاستفاده‌های احتمالی و نیز تداخل احتمالی نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و احیاناً ارائه نادرست دارو یا خدمات پاراکلینیکی به بیماران، جلوگیری خواهد شد.

چه کسانی باید ثبت نام کنند؟

براساس اعلام سازمان تأمین‌ اجتماعی، ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان برای کلیه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و نیز بیمه شدگان تبعی با سن بیش از ۱۸ سال، ضروری است.

این افراد باید در صورتی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، در اسرع وقت در این سامانه به نشانی es.tamin.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

برای ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری داشتن شماره همراه به نام فرد متقاضی ضروری است. در خصوص بیمه‌شدگان تبعی زیر سن قانونی که فاقد شماره تلفن به‌نام خود هستند نیز کد رهگیری به تلفن ثبت شده مربوط به بیمه‌شده اصلی ارسال خواهد شد.

ارسال پیامک کد رهگیری به تلفن همراه بیماران، مستلزم ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir است که تعداد کثیری از بیمه‌شدگان طی سنوات قبل در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

برای ثبت نام کد رهگیری تامین اجتماعی به کجا مراجعه کنیم؟

 برای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، متقاضیان پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه به نشانی es.tamin.ir باید از طریق انتخاب گزینه “ثبت‌نام” و ورود اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراهی که مالکیت آن متعلق به فرد متقاضی باشد، اقدام کنند.

فیلم‌های آموزشی نحوه ثبت‌نام و استفاده از خدمات غیرحضوری نیز در همین سامانه و همچنین در سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir در دسترس قرار دارد.

اجتماعی و فرهنگیبانک و بیمه
شناسه : 336755
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا