گفتگو با چت جی پی تی؛

هوش مصنوعی جایگزین انسان می شود؟

تجربه صحبت با هوش مصنوعی این روزها در میان کاربران فضای مجازی به شدت فراگیر شده است. هر کدام از کاربران با ارسال یک تصویر و تبدیل آن به طرح و یا طرح سوالی، ارتباط با هوش‌مصنوعی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ارتباط انسان با هوش مصنوعی در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی به تصویر کشیده شده است. به یاد ماندنی‌ترین آن شاید فیلم سینمایی او (HER) و سریال وست ورلد (WEST WORLD) باشد. از همین رو بسیاری این روزها تلاش دارند از طریق پلتفرم‌های مختلف با هوش‌مصنوعی ارتباط بگیرند.


سوال ما از هوش مصنوعی اما ساده بود: «آیا هوش‌مصنوعی بر انسان غلبه می‌کند و در آینده جایگزین انسان خواهد شد؟» و شاید مورد انتظارترین پاسخ در این سوال هم یک پاسخ مثبت با تصاویری از فیلم‌ها و سریال‌هایی باشد که هر کدام از ما در ذهن داریم.

اما پاسخ هوش مصنوعی به این سوال ساده بود: خیر، هوش‌مصنوعی بر انسان غلبه نخواهد کرد و جایگزین  انسان نخواهد شد. در واقع هوش‌مصنوعی برای کار کردن در کنار انسان‌ها و کمک به آنها طراحی شده تا مشکلات را حل و زندگی را برای آنها آسان‌تر کند.

هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیریم، امور روزمره را به صورت خودکار انجام دهیم و حتی محصولات جدید خلق و خدمات بهتری ارائه کنیم. اگرچه، هوش‌مصنوعی هرگز نمی‌تواند جایگزین خلاقیت، فراست و انتقال فکر انسان‌ها شود.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 336411
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا