مشکل کشور تحریم نیست، فساد است

جهان صنعت نیوز| علی محمد مرادی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۳ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت:در سیستم مدیریتی کشور قانون نانوشته ای وجود دارد بدین جهت که تا مشکل تبدیل به بحران یا فاجعه نشود، کسی به فکر چاره و حل آن نیست.


نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل کشور تحریم ها نیست بلکه سوءمدیریت ها و فسادهایی است که در طول سال ها در نظام رخنه کرده و روز به روز به آن اضافه می شود.

وی افزود: اگر در سال های گذشته  به کاهش ارزش ریال به چشم فرصت توجه می شد و زیرساخت های تولید در کشور تقویت می شد، امروز وضعیت فرق می کرد، بنابراین وضعیت امروز کشورنشان دهنده سوء مدیریت ها در طول سال های گذشته بوده و متاسفانه هیچ توجهی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت زیرساخت های تولید در کشور نشده است.

این نمانده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: در قوانین کشور تعریف مشخصی از فعالیت های اقتصادی وجود نداشته و در نتیجه قوانین مشخصی برای مقابله با فساد های اقتصادی نیز وجود ندارد که این امر باعث برداشت های مختلف و گاه متناقص توسط مسئولان شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: متاسفانه برخی از مقامات دولتی در کشور که در پست های اجرایی قرار دارند، در کنار آن در برخی از شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی عضویت دارند، گرچه این امر غیر قانونی نباشد ولی تعارض منافع ایجاد می کند و برخی را به فساد می کشاند؛ زیرا افراد قانون را  به نفع خود تفسیر کرده و براحتی از آن عبور می کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه اگر خواهان مقابله با فساد هستیم، نباید دولت را تضعیف کنیم بلکه باید از دولت بخواهیم که با فساد مقابله کند و رانت خواران را به مردم و قوه قضائیه معرفی کند، ادامه داد: باید اقتصاد از حالت دستوری خارج شود و با بانک هایی که به فکر ربا حواری هستند، مقابله بعمل آید.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس دهم گفت: در خصوص فرهنگ و هنر در استان کردستان باید  گفت که فرهنگ و هنر در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و یکی از اهداف دین مبین اسلام ترویج فرهنگ و  هنر در همه جای دنیا است، البته این ترویج به زور نیست بلکه باید با اندیشه آزاد ، بیان درست  و منطق صورت گیرد.

وی بیان کرد: در کشور اشاعه فرهنگ و هنر بر عهده صدا سیما است ولی در استان کردستان به دست برخی از افراد است که نه تنها به فکر اشاعه فرهنگ نیستندبلکه با کارهایشان سبب تضعیف فرهنگ و هنر شده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان ادامه داد: صدا و سیما در استان کردستان از ظرفیت افراد فرهنگی و هنری استفاده نمی کند، بلکه از آنها برای هیچ برنامه ای دعوت بعمل نمی آورد و در کنار آن از برنامه های بی محتوا استفاده کرده و در فعالیت های فرهنگی از افراد غیر متعهد استفاده می کند و حتی مشاهده شده که در برخی از برنامه ها  برای برآورده شدن اغراض برخی افراد تولید شده است که این وضعیت موجب تضعیف و متزلزل شدن فرهنگ و  هنر در استان کردستان شده است؛ بنابراین باید گفت که  رسانه در کردستان ملی نیست بلکه میلی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: ایرانیان فداکارترین ملتی هستند که جهان به خود دیده است ؛ لذا شایسته نیست که کرامت آنها پایمال شود.

مرادی افزود: سایپا و ایران خودرو که با شعار حمایت از تولید و اشتغال داخلی مورد حمایت دولت ها قرار می گیرد، در اصل به اشتغال و تولید ضربه وارد کرده و باعث ایجاد انحصار شده است؛ چراکه مشاهده شده این دو شرکت از مردم پول گرفته ولی به وعده خود عمل نمی کند و مقامات این دو شرکت با پول های مردم به خود پاداش های نجومی می دهند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس دهم گفت: بازنشستگان ذخیره های ارزشی کشور هستند؛ لذا باید مورد توجه و اکرام قرار گیرند، درحالیکه ۹۵ درصد بازنشستگان زیر ۲ میلیون تومان حقوق می گیرند و حقوق زیر ۳ میلیون تومان زیر خط فقر است و تنها ۵ درصد بالای خط فقر حقوق می گیرند که این وضعیت بسیار ناگوار است؛ لذا از دولت تقاضا می شود که همسان سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده در بودجه سال آینده پیش بینی شود.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 3363
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا