بلومبرگ گزارش داد؛

بمب های هدایت شونده آمریکایی به اوکراین رسید

بلومبرگ گزارش داد که آمریکا بمب های هدایت شونده جی پی اس ساخت شرکت بوئینگ را در اختیار اوکراین قرار می دهد و این بمب ها می توانند اهدافی را در فاصله ۴۵ مایلی (۷۲ کیلومتر) هدف قرار دهند.

به گزارش جهان صنعت نیوزشبکه خبری بلومبرگ گزارش داد بمب های هدایت شونده جی پی اس توسط نیروی هوایی و نیروی دریایی آمریکا استفاده می شود و به بیش از ۲۶ کشور در سراسر جهان فروخته شده است.

بمب های هدایت شونده یا بمب هوشمند مهماتی است که پس از پرتاب کنترل شده تا دقیقا به یک هدف خاص برخورد نماید تا از خسارت دیدن نقاط و چیزهای دیگری به غیر از هدف جلوگیری شود.

به نوشته بلومبرگ، آمریکا قرار است در تحویل تسلیحات جدید چندین دستگاه‌ موقعیت‌یابی جهانی که می‌توانند بر روی انواع سلاح‌ها مستقر شوند را در اختیار اوکراین قرار دهد.

رسانه‌های آمریکایی در دسامبر (آذر) گذشته گزارش دادند که کاخ سفید قصد دارد تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌ای را برای اوکراین برای تبدیل مهمات هوایی هدایت‌نشده به «بمب‌های هوشمند» با دقت بالا برای هدف قرار دادن مواضع نظامی روسیه فراهم کند.

دولت بایدن در ماه گذشته متعهد شد نزدیک به ۲.۲ میلیارد دلار بودجه جدید برای کمک های امنیتی به اوکراین از جمله سیستم های دفاع هوایی بیشتر و موشک های هدایت شونده دقیق اختصاص دهد.

سیاسی
شناسه : 336178
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا