ارزش سهام عدالت جاماندگان چقدر است؟

طبق گفته رئیس سازمان خصوصی زمان واگذاری سهام عدالت به جاماندگان مشخص نیست و شاید به پایان امسال برسد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی جامعه کارگران می‌شوند، در کل تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرد. گروه اول، در بازه زمانی توزیع سهام عدالت بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ مشمول دریافت سهام عدالت بودند، اما موفق به ثبت نام نهایی نشدند. گروه دوم هم افرادی هستند که توسط وزارت کار به عنوان شش دهک پایین درآمدی جامعه شناخته شده و سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.


مدتی پیش نیز وزیر اقتصاد اعلام کرد که افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی ۳.۵ میلیون نفرند که در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

همچنین به گفته اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، هیأت تطبیق مقررات دولت ایرادی به مصوبه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی گرفته است که باید این ایراد برطرف شود.

وی افزود: با توجه به ایراد وارده به مصوبه دولت بعید است که تا قبل از پایان سال جاری سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم درآمد اختصاص یابد. البته جزئیات آن را سازمان خصوصی‌سازی بهتر می‌داند.

به همین جهت رئیس سازمان خصوصی نیز تاکید کرده که تا زمان رفع ایراد هیات تطبیق مجلس یعنی تشکیل شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و تصویب آیین‌نامه نمی‌توان کاری انجام داد.

همچنین این مقام مسئول بیان کرد: ارزش ۱۰ میلیون تومانی این سهام به ازای هر فرد تصویب شده و این ۱۰ میلیون تومان از پرتفوی سهام های مختلف است، اما زمان واگذاری آن معلوم نیست و شاید به پایان امسال برسد.

منبع: ایبنا

اقتصاد کلان
شناسه : 335391
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا