شبکه الجزیره؛

تلفات زلزله در ترکیه و سوریه از ۴۶ هزار نفر عبور کرد

مجموع تلفات زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه تاکنون به ۴۶ هزار و ۴۴۲ نفر رسیده و این درحالیست که منابع خبری حدود ساعت ۱۱ شب گذشته به وقت محلی از وقوع زمین‌لرزه‌ای دیگر به بزرگی ۵.۱ ریشتر در شهرستان "گوک‌سون" از توابع استان "قهرمان‌ماراش" در ترکیه خبر دادند.

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از شبکه الجزیره، عمق این زمین‌لرزه در حدود ۱۲ کیلومتری زمین محاسبه شده است.بنابر آمارهای رسمی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۴۲ مورد فوتی در ترکیه و حدود ۵۸۰۰ فوتی نیز در سوریه بر اثر زمین‌لرزه‌های روز دوشنبه ۶ فوریه گزارش شده و احتمال افزایش بیشتر تلفات وجود دارد چراکه بسیاری هنوز مفقود هستند.


همچنین تاکنون نزدیک به ۵۰۰۰ پس‌لرزه در منطقه به ثبت رسیده و مقامات از مردم می خواهند که به دلیل خطر ریزش، وارد ساختمان‌های آسیب دیده نشوند و بیشتر بازماندگان از مناطق زلزله‌زده تخلیه و به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

به گزارش یورونیوز، از سوی دیگر پزشکان و کارشناسان نسبت به گسترش احتمالی عفونت در منطقه‌ای که در آن هزاران ساختمان در هفته گذشته فروریختند و زیرساخت‌های بهداشت آسیب دیدند ابراز نگرانی کردند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه روز گذشته (شنبه) گفت که اگرچه افزایش عفونت‌های روده‌ای و دستگاه تنفسی گزارش شده است اما این ارقام تهدیدی جدی برای سلامت عمومی نیست و اقدامات لازم برای نظارت و پیشگیری از بیماری‌های احتمالی انجام شده است.

وی همچنین افزود: اولویت اکنون ما، مبارزه با شرایطی است که می‌تواند سلامت عمومی را تهدید کند و مصمم هستیم که از شیوع بیماری‌های عفونی جلوگیری کنیم.

کمبود امکانات بهداشتی و خطر شیوع امراض عفونی در مناطق زلزله‌زده ترکیه

۱۱:۵۰ – بسیاری از زلزله‌زدگان در ترکیه با کمبود امکانات بهداشتی در این کشور مواجه شده‌اند.

به گزارش دویچه وله، زلزله زدگان ترکیه می گویند که کمبود سرویس بهداشتی و حمام یکی از بزرگترین مشکلات آن هاست.

یکی از مقامات این کشور گفت: من درخواست کمک کردم و گفته ام که حداقل برای ما یک سطل زباله بفرستید تا زباله در جایی که مردم راه می روند انباشته نشود و البته خطر حاد شیوع بیماری های عفونی وجود دارد.

همچنین ظرفیت بعضی از چادرها نیز تکمیل است و تعداد زیادی از افراد در هر یک از آن‌ها ساکن شده اند.

اگرچه پس از گذشت این همه مدت هنوز برخی افراد زنده از زیر آوار پیدا می شوند اما مسوولان امدادی در ترکیه اکنون تمرکز خود را بر پاکسازی آوار معطوف کرده اند.

همچنین متخصصان اظهار کرده اند که فاضلاب مستقیماً به رودخانه “عاصی” در این کشور هدایت می شود که این امر نیز سلامت عمومی را به خطر می اندازد.

یکی از متخصصان در این باره گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از حداقل ۲۵۰ نفری که او تاکنون تحت درمان قرار داده است به بیماری های عفونی مبتلا شده اند.

عمومی
شناسه : 335159
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا