جهان صنعت نیوز گزارش می‌دهد؛

پیاز می‌خواهید؟؛ پول بیش تری بدهید یا پیاز بی کیفیت بخرید

افزایش قیمت پیاز خبرساز شده است. گزارش میدانی خبرنگار جهان صنعت نیوز حاکی از شرایط نه چندان مناسب عرضه پیاز با وجود واردات در سطح شهر دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس گزارش میدانی خبرنگار جهان صنعت نیوز، عرضه پیاز به بازار به شدت کاهش یافته است. به گونه ای که در روز از یک ساعتی به بعد دیگر پیاز وجود ندارد. یکی از فروشندگان که دل پری هم از وضعیت کنونی داشت، در پاسخ به اینکه چرا پیاز ندارند گفت:« شاید اگر انقدر صادر نمی کردند، الان با چنین چیزی مواجه نمی شدیم.»

پیاز بی کیفیت در بازار

در بازدید از یکی دیگر از میوه فروشی ها هم مقداری پیاز دیده می شد که با بی توجهی خریداران و نگاه ناراضی آن ها همراه بود. کیفیت پیاز ها مطلوب مردم نبود. برخی با اکراه و از سر ناچاری به سمت خرید آن می رفتند.

پیش تر وزیر کشاورزی مدعی شده بود که میزان تولید داخلی پیاز به حدی است که ایران قادر به صادرات آن است. همین موجب شد که ظرف مدت کوتاهی قیمت پیاز از حدود ۱۲ هزار تومان به تقریبا ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

پس از آن، ضمن جلوگیری از صادرات، فرمان واردات پیاز صادر شد. منتهی این رویه هم جواب نداد. اکنون اگر بعد از جست و جو در بازارها، پیاز یافت شود، باز هم آن چیزی نیست که مورد نظر مردم باشد.

لنگه کفش در بیایان غنیمت است

جلوی یکی از غرفه های میوه فروشی خانمی ایستاده بود و معلوم بود که نسبت به خرید دچار شک و تردید شده است. او در یک گفتگو کوتاه با جهان صنعت نیوز به چند نکته اشاره کرد. «همه می دانند که برای پخت هر غذایی به پیاز نیاز داریم. مثل گوشت نیست که بتوانیم آن را حذف یا جایگزین کنیم. اوضاع جوری شده که یا باید جنس بی کیفیت با قیمت پایین تری بخری یا باید بابت یک کیفیت مطلوب مبلغ زیادی پرداخت کنی. من به شخصه مانده ام که کدام را باید انتخاب کنم. از طرفی درآمد ما به شکلی نیست که راحت بتوانیم خرید کنیم.»

او همچنین ادامه داد:« چند وقت پیش شنیدم دارند صادرات می کنند. پیش خودم گفتم کار خوبی می کنند و حتما به درجه خوبی رسیدیم که صادرات انجام می شود. ولی الان که وضعیت را می بینم از حرفم پشیمان شده ام و امیدوارم یک فکری به حال شرایط ما کنند. حالا هم مجبورم برای اینکه کارم راه بیافتد همین پیازهای بی کیفیت را بخرم؛ بالاخره لنگه کفش هم در بیابان غنیمت است».

کشاورزی
شناسه : 335108
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا