جانشین ایلان ماسک مشخص شد؟

مدیرعامل توییتر اعلام کرد اواخر سال ۲۰۲۳، زمان خوبی برای پیدا کردن جانشین برای اداره این پلتفرم شبکه اجتماعی خواهد بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ایلان ماسک، بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس؛ سرمایه‌گذار، مدیرعامل و طراح محصولات شرکت تسلا؛ بنیان‌گذار شرکت بورینگ؛ یکی از بنیان‌گذاران مشترک نیورالینک و اوپن‌ای‌آی و نیز مدیرعامل و مالک شرکت توییتر است.

توییتر (Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و یک سرویس ارائه‌دهندهٔ میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام متنی را که توییت نامیده می‌شود، ارسال کنند. توییتر یک پروژه بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ایجاد شد. نمونهٔ اولیهٔ توییتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخهٔ کامل آن در تاریخ ۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۰۶ معرفی شد.

مالک توییتر از اکتبر گذشته که این شرکت را خریداری کرد، اظهار کرده بود قصد دارد در مقطعی، سمت مدیرعاملی را واگذار کند اما هرگز به زمان مشخصی اشاره نکرده بود. یک منبع آگاه اظهار کرده بود: ایلان ماسک در دسامبر، جست و جو برای یک مدیرعامل جدید را آغاز کرده است. با این حال، ایلان ماسک که همزمان مدیرعامل شرکتهای تسلا، اسپیس ایکس و توییتر است، سابقه طولانی در از دست دادن مهلت‌های تعیین شده از سوی خود او و خلف وعده برای عرضه محصولات جدید دارد.

ایلان ماسک که توییتر را در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار خرید، در تاریخ ۲۱ دسامبر در توییتر خود اظهار داشت: به محض این که فردی را پیدا کند که به حد کافی احمق باشد تا این شغل را قبول کند، از مدیرعاملی توییتر استعفا خواهد داد. وی افزوده بود: تنها تیم‌های نرم افزار و سرورها را اداره خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک چند روز قبل از اظهاراتی که در اجلاس جهانی دولت در دوبی داشت، یک نظرسنجی در توییتر برگزار کرده و از کاربران پرسیده بود آیا باید از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری کند. اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، رای مثبت داده بودند.

ایلان ماسک، مالک و مدیرعامل توییتر در اجلاس جهانی دولت در دوبی، در پاسخ به این که آیا مدیرعامل جدیدی برای توییتر پیدا کرده و چه زمانی این شخص، استخدام خواهد شد، گفت: تصور می‌کنم باید اول تشکیلات را به ثبات برسانم و مطمئن شوم که از نظر مالی، در موقعیت مطلوبی قرار دارد و نقشه راه محصول، به شکل واضحی چیده شده است.

وی اظهار کرد: نمی‌دانم، حدس می‌زنم احتمالا تا آخر امسال، زمان خوبی برای پیدا کردن فردی برای اداره توییتر باشد زیرا تصور می‌کنم این شرکت تا آخر امسال باید به وضعیت باثباتی برسد./تسنیم

دانش و فناوری
شناسه : 334416
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا