راهکار جدید روسیه برای رصد کردن اینترنت

سیستم "اوکولوس" که محتوای غیرمجاز در اینترنت را رصد کرده و شناسایی اعتراضات بدون مجوز را راحت‌تر می‌کند، توسط روسیه راه‌اندازی شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در آخرین اخبارهای موجود درخصوص کشور روسیه، این کشور غرب را متهم کرده است اطلاعات جعلی درباره عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، منتشر می‌کند تا نیروهای نظامی روسیه را بدنام کند.


روسیه در همین خصوص سال گذشته، قانونی را تصویب کرد که عاملان انتشار اطلاعات جعلی را جریمه می‌کند و با سایت‌های شبکه اجتماعی و خبری که چنین محتوایی را منتشر می‌کنند، برخورد می‌کند.

به همین منظور “مرکز فرکانس رادیویی اصلی” که بخشی از رگولاتور ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) است، اعلام کرد: “اوکولوس” به شکل خودکار، جرایمی مانند محتوای افراطی، دعوت به تجمع غیرقانونی، مواد مخدر و غیراخلاقی را شناسایی می‌کند.

“اوکولوس” سیستمی است که محتوای غیرمجاز در اینترنت را رصد کرده و شناسایی اعتراضات بدون مجوز را راحت‌تر می‌کند. “اوکولوس”، بیش از ۲۰۰ هزار تصویر در روز را با سرعت حدود سه ثانیه برای هر تصویر، رصد کرده و قادر است متن را خوانده و صحنه‌های غیرمجاز در تصاویر و ویدئوها را شناسایی کند.

مقامات روسی با اشاره به درگیری بین روسیه و اوکراین بیان داشتند که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، مطالب جعلی با سرعت بی‌سابقه‌ای منتشر شده تا جای حقایق واقعی را بگیرد. ایجاد این سیستم، پاسخ ما به تحریکات و اقدامات ضد روسی از سوی بخشی از منابع خارجی است.

منبع: تسنیم

دانش و فناوری
شناسه : 334116
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا