سیگنال منفی افزایش حقوق سال آینده

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: حقوق و دستمزد یک هزینه قطعی است و افزایش آن بدون درآمد بودجه کافی و قطعی، موجب متضرر شدن عموم مردم ازجمله کارکنان دولت می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز: میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، در مورد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال آینده گفت: دولت باید تصمیم بگیرد یا افزایش حقوق بدون پشتوانه بدهد که منجربه تورم بیشتر شود، یا اینکه تا حدودی رعایت کند که تورم ایجاد نشود.

وی افزود: جمع‌بندی دولت این است که مادامی که درآمد‌های دولت قطعی نیست، هزینه‌های قطعی ایجاد نکند؛ حقوق و دستمزد یک هزینه قطعی است، وقتی که درآمد بودجه کافی و قطعی نیست، اگر افزایش حقوق اعمال شود، عموم مردم ازجمله کارکنان دولت متضرر می‌شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این بود که در سال آینده ۹۰۰ هزار تومان برای حق عائله‌مندی و ۴۰۰ هزار تومان برای حق اولاد افزایش داشته باشیم. البته ما در آذرماه هم یک افزایشی در این زمینه‌ها داشتیم.

لطیفی با بیان اینکه قبلاً مبلغ حق عائله‌مندی و حق اولاد کم بود، اظهار کرد: افزایش در این زمینه‌ها سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان بود که عملاً اثری نداشت. بعد خانوار در هزینه‌های خانواده جدی است و ان‌شاءالله بتوانیم عدالت را متناسب با بعد خانواده رعایت کنیم.

اقتصاد کلان
شناسه : 333271
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. آره دیگه حقوق کارگر و ‌کارمند زیاد بشه تورم ایجاد میشه و عموم مردم ضرر می کنند اما حقوق های میلیاردی عده ای و بودجه های عجیب چند سازمان بی خاصیت و دزدی و اختلاس و ارسال این پول های کلان واسه فرزندان مسولین در آنور آب هیچ تورمی ایجاد نمیشه
    مردم رو چی فرض کردی،حقوق کارگر و کارمند زیاد هم بشه مجبوره خرج زندگیش کنه و در همین مملکت میچرخه نه مثل حضرات که صرف خوشگذرانی خود و فرزندانشان در آنور آب با این وضع زندکی که واسه ملت درست کردید یک سفر داخلی هم واسمون رویا شده

  2. به نظرتون اینکه حق اولاد بچه ای که از ۱۴۰۱ بدنیا میاد سه برابر بقیه بچه ها باشه این یعنی رعایت بعد خانوار یا بچه هایی که قبل از سال ۱۴۰۱ بدنیا اومدن هزینه ندارن. واینکه خانم هایی هم که کارمند دولت هستن برای همون دولت دارن کار میکنن اینکه سال به سال فاصله حقوقی خانم ها و آقایون بواسطه حق اولاد و عائله مندی زیادتر میشه این یعنی خود بی عدالتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا