هواشناسی امروز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱؛

بارش برف و باران در تهران از فردا آغاز می شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تقویت سامانه بارشی در کشور و بارش‌های سنگین در برخی استان‌ها از آغاز بارش برف و باران در تهران طی فردا یکشنبه خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،‌ لرستان و مناطقی از غرب کشور بارش آغاز خواهد شد.

فردا گستره و شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش یافته و در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و شمال استان‌های بوشهر و فارس بارش برف و باران پیش بینی شده است.

شدت بارش‌های فردا برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان، شرق لرستان و جنوب همدان است.

روز دوشنبه بارش در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی،‌ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، شمال و نوار شرقی خوزستان ادامه دارد و در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

سه‌شنبه آینده سامانه بارشی در مناطق غرب، مرکز، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت و در شمال شرق بارش پراکنده انتظار می‌رود.

چهارشنبه ضمن تشدید بارش در دامنه‌های زاگرس و شمال شرق در دامنه‌های البرز و غرب کشور بارش برف و باران روی می‌دهد.

 آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد ملایم و فردا ابری و مه رقیق در برخی ساعت‌ها بارش برف و باران روی می‌دهد.

توصیف سامانه: سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۲۱

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۵

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد موقتی، رخداد مه.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۲۱: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران.

شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۲: شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد.

یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳: جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، نیمه شمالی خراسان رضوی، سمنان، خراسان شمالی، قم، ایلام، خوزستان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۴: لرستان، شمال غرب فارس، همدان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استانهای گلستان، سمنان، مازندران و شمال شرق تهران.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۵: ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، غرب سمنان.

اثر مخاطره: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق.

توصیه: احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات کافی در هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق.

توصیف سامانه : تقویت فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یک‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۵

نوع مخاطره: بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، شرق ایلام، کرمانشاه، کردستان، قزوین، البرز، تهران.

دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۴: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۵: لرستان، شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان.

اثر مخاطره: انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز.

توصیه: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیرها، پرهیز از سفرهای خارج از شهر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی، از جمله نمک‌پاشی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها و ارگان‌های امدادی و مدیریت مناسب توسط سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول .

عمومی
شناسه : 332944
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا