قیمت جهانی طلا ۲۱ بهمن ۱۴۰۱؛

طلا به سمت دومین سقوط هفتگی متوالی رفت

قیمت طلا امروز(جمعه) کاهش یافت و به سمت دومین سقوط هفتگی متوالی پیش رفت زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا برای مهار تورم بالا محتاط بودند.

به گزارش جهان صنعت نیوز: بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۷.۳ درصد کاهش به ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و در هفته ۰.۳ درصد کاهش داشت. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۸۵۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.


ایلیا اسپیواک، رئیس کلان جهانی در Tastylive اظهار کرد که افزایش بیش از حد انتظار تعداد مشاغل در هفته گذشته در ایالات‌متحده به این انتظارات کمک کرده است که فدرال‌رزرو در نهایت چرخه افزایش نرخ خود را بالای پنج درصد به پایان برساند، در حالی که انتظارات کاهش نرخ بهره در نیمه دوم سال جاری از بین رفته و طلا را کاهش داده است.

اگر چه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بالاتر جذابیت شمش را که هیچ سودی ندارد، کاهش می‌دهد. فعالان بازار اکنون انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو از محدوده فعلی ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد به ۵.۱۵۳ درصد در ماه جولای برسد.

اسپیواک گفت: قیمت طلا در چند روز گذشته در حالت تثبیت و در تلاش برای جهت‌گیری بوده است و افزود که نقطه عطف بزرگ بعدی در این داستان احتمالاً گزارش شاخص بهای مصرف‌کننده ایالات‌متحده در هفته آینده است.

ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت. دلار قوی‌تر، طلای با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱.۹۲ دلار رسید و پالادیوم نیز تغییر چندانی نداشت و به ۱۶۲۹ دلار و ۳۳ سنت رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۹۴۹.۳۲ دلار رسید و در مسیر پنجمین سقوط هفتگی متوالی قرار گرفت.

طلا و ارز
شناسه : 332809
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا