بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی؛

این ماه در تهران چقدر باران بارید؟

بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، با وجود کاهش میانگین بارندگی کشور از ابتدای ماه جاری تاکنون، بارندگی‌های تهران یک میلیمتر افزایش داشته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته در کشور حدود ۶.۶ میلیمتر بارندگی ثبت شد. میزان بارندگی‌ها در بلندمدت ۱۰.۷ میلیمتر بود که در مقایسه با بلند مدت حدود ۳۸.۷ درصد کاهش میانگین بارندگی در کشور ثبت شده است.

از ابتدای ماه جاری میزان این بارندگی‌ها در کشور ۲۲.۱ میلیمتر و در بلندمدت حدود ۲۴.۱ میلیمتر بود. میزان بارش‌های ماه جاری در مقایسه با بلندمدت حدود ۸.۳ درصد کاهش داشته است.

از ابتدای فصل جاری نیز میانگین بارش‌های کشور ۶۴.۲ میلیمتر بود که نسبت به بارش‌های بلندمدت که به میزان ۵۵.۲ میلیمتر ثبت شده است ۱۶.۳ درصد افزایش دارد. این درحالیست که از ابتدای سال آبی جاری ( از ابتدای مهرماه تاکنون) ۹۵.۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده است و بارندگی‌های بلند مدت ۱۱۴.۶ میلیمتر بود بنابراین میزان بارندگی‌های سال آبی جاری کشور در مقایسه با بلند مدت حدود ۱۶.۳ میلیمتر کاهش داشته است.

افزایش یک میلیمتری بارش‌های تهران از ابتدای ماه جاری

 تهران نیز طی هفت روز گذشته تنها ۲.۵ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است. میزان بارندگی‌های این استان در بلندمدت حدود ۹.۷ میلیمتر است و درواقع بارش‌های این بازه زمانی نسبت به بلندمدت حدود ۷.۲ میلیمتر کاهش داشته است. 

این استان از ابتدای ماه جاری با بارش ۲۵.۱ میلیمتری نسبت به بارش‌های ۲۴.۱ میلیمتری بلندمدت حدود ۱ میلیمتر افزایش بارندگی داشته است. از ابتدای فصل جاری نیز تهران ۴۱ میلیمتر بارندگی داشته است. این میزان بارندگی در مقایسه با بلندمدت که ۵۰.۴ میلیمتر بود، ۹.۴ میلیمتر کاهش داشته است.

تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۱.۴ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است. میانگین بارندگی‌های آن در بلندمدت ۱۲۳.۴ میلیمتر است بنابراین بارش‌ها در فصل آبی جاری نسبت به بلندمدت ۶۲ میلیمتر کاهش داشته این در حالیست که سال گذشته در همین بازه زمانی تهران حدود ۸۲ میلیمتر بارندگی داشت بنابراین در سال آبی جاری ۲۰.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

با وجود کاهش بارندگی‌ها مازیار غلامی_مدیرکل هواشناسی استان تهران_ در گفت و گو با ایسنا درباره تاثیر بارندگی‌های دو هفته گذشته بر شرایط کم‌بارشی و ذخیره آب اظهار کرد: سیستم بارشی که طی هفته گذشته استان تهران را درگیر کرد حدود ۱۴ درصد کم‌بارشی را کاهش داده است و کمبود بارش‌ها که از ابتدای سال زراعی تا قبل از سیستم بارشی هفته گذشته حدود ۶۳ درصد بود پس از این بارش‌ها ۱۴ درصد کمتر شد و به ۴۹ درصد و نسبت به سال گذشته به ۲۶ درصد رسید اما با این وجود همچنان مصرف بهینه آب باید در دستور کار قرار گیرد.

عمومی
شناسه : 332790
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا