از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات اجتناب کنید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و وزش باد شدید و خطر سرمازدگی و ریزش بهمن در ارتفاعات خبر داد و گفت: از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات اجتناب کنید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، صادق ضیاییان با توجه به فعالیت سامانه بارشی در کشور درباره وضعیت جوی کوهستان و ارتفاعات اظهار کرد: طی روز پنجشنبه ( ۲۰ بهمن ) فعالیت سامانه بارشی و سرد در نیمه‌شمالی کشور شامل ارتفاعات شمال غرب، زاگرس شمالی و مرکزی، ارتفاعات البرز و شمال شرق به‌صورت ابرناکی، مه آلودگی، وزش باد شدید و بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود.


وی ادامه داد: طی روز جمعه (۲۱ بهمن) نیز بارش‌ها با شدت کمتر همچنان در ارتفاعات نیمه شمالی به‌ویژه ارتفاعات البرز و شمال شرقی کشور همراه با وزش باد ادامه دارد. در سایر مناطق کشور وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به‌تدریج از شنبه(۲۲ بهمن) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که مجدد بارش‌ها از نیمه‌غربی کشور آغاز می‌شود.

وی همچنین درباره ارتفاعات تهران طی روزهای آینده گفت: روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی و سرد همراه با ابرناکی و مه آلودگی و بارش برف و وزش باد شدید و کولاک مورد انتظار است و روز جمعه نیز بارش تناوبی برف و وزش باد گاهی شدید به‌ویژه طی ساعات اولیه روز و غروب و شب پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی، ابرناکی و مه آلودگی، کاهش دید افقی و عمودی، بارش برف و کولاک و وزش باد گاهی شدید و احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد و راه‌های دسترسی به قله‌ها مورد انتظار است.

ضیاییان در پایان با بیان اینکه با توجه به کاهش محسوس دما و وزش باد شدید، تقویت سوزباد و خطر سرمازدگی وجود دارد،گفت: طی این مدت توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود./تابناک

عمومی
شناسه : 332588
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا