زلزله ترکیه بیش از ۱۲ هزار نفر تلفات داد

آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد پنجشنبه اعلام کرد، در پی زلزله اخیر در این کشور تاکنون ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر کشته شدند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله در جنوب این کشور به ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر کشته و ۶۲ هزار و ۹۱۴ نفر زخمی رسیده است.


رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرده بود که تعداد کشته‌های زلزله در این کشور به ۹ هزار و ۵۷ نفر رسیده است.

اردوغان افزود: تعداد مصدومان حادثه زلزله به ۵۲ هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است و و ۶ هزار و ۴۴۴ ساختمان‌ در اثر زلزله ویران شده است.

وی در ادامه گفت: وظایف سختی در پیش داریم و در شرایط سخت آب و هوایی با فاجعه بزرگی روبرو هستیم که منطقه وسیعی را فرا گرفته است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین پس از افزایش انتقادها از واکنش دولتش به زلزله عظیمی که بیش از ۱۲ هزار کشته در ترکیه و سوریه گرفت، به نقص امدادرسانی به زلزله‌زدگان اعتراف کرد و کاستی‌های دولتش در این باره را پذیرفت.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

در پی این زلزله، اردوغان رئیس جمهور ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند./تابناک

عمومی
شناسه : 332533
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا