با تولد فرزند سوم مشمول تخفیف مالیاتی می شوند!

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: این کمیسیون پیشنهادی را مصوب کرد که در جریان آن، والدین به ازای فرزند سوم و بیشتر از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد، مشمول ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی می شوند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، امیرحسین بانکی پور با اشاره به تصویب مواد مربوط به حمایت از فرزندآوری در جریان بررسی لایحه بودجه سال آتی گفت: در راستای حمایت از فرزندآوری پیشنهاداتی در تبصره ۶ لایحه بودجه مطرح شد که با موافقت نمایندگان کمیسیون به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: در متن این پیشنهاد آمده است؛ در راستای تحقق ماده ۱۸ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ضمن اعلام معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد، به ازای هر فرزند ۱۵ درصد افزایش می یابد.


بانکی پور تاکید کرد :بنابراین افرادی که از آبان ۱۴۰۰ یعنی از زمانی که قانون جوانی جمعیت تصویب شده، فرزند سوم و یا بیشتر یعنی فرزند چهارم و  پنجم شان متولد شود، این افراد در سال ۱۴۰۲ ،۱۵ درصد تخفیف مالیاتی خواهند داشت این حکم در سال‌های دیگر هم تکرار خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی، ادامه داد: مبحث تخفیف مالیاتی همواره در کشورهای دنیا آن هم برای جهت دهی جریانات اجتماعی مدنظر بوده است لذا وقتی خانواده‌ها بدانند از زمان به دنیا آمدن فرزند سوم به بعدشان، مشمول تخفیف مالیاتی خواهند شد ،قطعاً الگوی خانواده را از دو فرزندی به ۳فرزندی و بیشتر تغییر خواهند داد. این بند متاسفانه سال گذشته مطرح نشد اما امسال با تلاش نمایندگان این موضوع در لایحه و در بخش درآمدی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید./ خانه ملت

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 332430
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا