شاهکار جدید شهرداری تهران؛ واگذاری یک مرکز تفریحی بدون اطلاع شورای شهر

با توجه به اظهارات رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران مشخص شده شهرداری تهران در اقدامی جدید و مطابق با سنت خود شورای شهر را نسبت به اقدامات خود بی اطلاع گذاشته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: همواره پیگیری سیاست‌ها میان شورای شهر و شهرداری تهران در یک راستا و همراه با یکدیگر صورت می‌گرفته است اما مطابق با انتقاداتی که اعضای شورای شهر از ابتدای دوره تاکنون داشته‌اند مشخص است که این اتفاق رخ نداده است.

نارضایتی شورای شهری‌ها به دلیل این است که سیاست‌های متمرکزی که میان شهرداری و شورای شهر وجود دارد همسو با یکدیگر پیش نمی‌رود و گاهی اوقات اعضای شورای شهر از اقداماتی که شهرداری تهران انجام می‌دهد آگاهی ندارند.

در تازه‌ترین انتقادی که اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع داشته‌اند مشخص شده بدون آنکه شورای شهری‌ها اطلاع داشته باشند یکی از مراکز گردشگری مشهور و بزرگ تهران بدون هیچ اطلاع و سر و صدایی به سازمانی دیگر واگذار شده است.

خلف وعده شهرداری تهران درباره تصمیم‌گیری‌های مهم

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر در تذکری ضمن انتقاد از برخی ناهماهنگی‌ها در مدیریت شهری به ویژه در مقوله گردشگری گفت: قرار بود سیاست‌ها به صورت متمرکز بین شهرداری و شورای شهر یکجا پیگیری شود اما هر روز ما خبر می‌شنویم که یکی از مجموعه‌ها جا با جا شده است.

علوی گفت: اخیراً مجموعه دریاچه خلیج فارس به سازمان فرهنگی هنری شهرداری واگذار شده است؛ بنده فکر می‌کردم چنین اتفاقی نیفتاده اما پیگیری‌ها حکایت از این داشته که نه تنها صحبت‌هایی صورت گرفته بلکه صورت جلسه آن نیز تنظیم شده است.

اما از صحبت‌های رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران این پرسش مطرح می‌شود که آیا به همین شکل می‌شود در یک گردش مکاتبه‌ای این مجموعه‌ها جا به جا شود و اگر قرار است این مجموعه‌ها به این شکل جا به جا شود چرا شورای شهر یک سال است که موضوع سازمان گردشگری یا هلدینگ گردشگری را پیگیری می‌کند؟.

هر تصمیمی در حوزه گردشگری باید مطابق برنامه باشد

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مصوبه تشکیل سازمان گردشگری گردشگری چه به صورت سازمان، چه به صورت هلدینگ و چه به صورت شرکت مادر تخصصی موضوعی است که از دوره‌های قبل مطرح بوده گفت: در این دوره نیز سهم این مصوبه در احکام برنامه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انتظار شورای شهر از مدیریت شهری این است که هر تصمیمی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اتخاذ می‌کند باید مطابق با احکام برنامه باشد.

علوی با بیان اینکه اگر مجموعه‌ها را جابجا می‌کنیم باید ذیل آن‌ها تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنیم بیان کرد: انتقاد من نسبت به واگذاری دریاچه خلیج فارس این است که تکلیف این جا به جایی مشخص نیست.

عضو شورای شهر تهران گفت اظهار کرد: هرچند شهرداری تهران می‌تواند جابجایی را انجام دهد اما انتقال دریاچه خلیج فارس به سازمان فرهنگی و هنری با تشکیل مجموعه میراث در حوزه اجتماعی مشخص نیست، اگر قرار است مدیریت‌ها در جای جدید باشد باید حتماً مشخص شود.

سازمان فرهنگی هنری آمادگی مواجه با مشکلات دریاچه خلیج فارس را ندارد

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه با توجه به شناختی که از مجموعه دریاچه خلیج فارس وجود دارد این مجموعه با مشکلاتی مواجه است گفت: این مجموعه هنوز پرونده‌های حقوقی دارد و گرفتاری‌های جدا از بحث گردشگری در این مجموعه حادث شده است.

علوی ادامه داد: این بار معضلات به سازمان فرهنگی و هنری انتقال میابد و این سازمان آمادگی درگیر شدن با این حجم از مشکلات را ندارد.

وی تصریح کرد: هنوز هیچ توضیحی به شورای شهر تهران در رابطه با این واگذاری داده نشده است و بیشتر اعتراض من این است که نسبت این جابجایی با سازمان گردشگری باید مشخص شود زیرا این کار غیر منطقی بوده است.

می‌توان گفت هرچند که واگذاری‌های بدون اطلاع برای بار اول رخ نداده است و پیش از این نیز اعضای شورای شهر نسبت به واگذاری مجموعه‌های شهرداری تهران انتقاداتی داشته‌اند اما باید بررسی کرد که چرا مسائل از یک سیاست واحد تبعیت نمی‌کنند و شهرداری تهران این واگذاری‌ها را به اطلاع اعضای شورای شهر که نهاد بالادستی اش است نمی‌رساند.

سیاسی
شناسه : 332323
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا