عدم پذیرش تمدید شش ماهه کارت مهارت؛

مشکل جدید بیمه ای کارگران ساختمانی

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از مشکلاتی که درباره عدم پذیرش تمدید شش ماهه کارت مهارت برای کارگران ساختمانی به وجود آمده انتقاد کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، هادی ساداتی  با اشاره به مشکلات پیش آمده برای تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی گفت: سازمان تامین اجتماعی به دلیل تغییراتی که در بخش سرویس الکترونیکی خود ایجاد کرد، مشکلاتی را برای کارگران ساختمانی به وجود آورد و اخیرا نیز در بحث تمدید کارت مهارت، کارگران ساختمانی دچار مشکل شده‌اند.


وی در توضیح بیشتر افزود: تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی قبلا شش ماهه بود تا زمانی که کارت اصلی مهارت صادر شود و به دست متقاضی برسد و به تامین اجتماعی بدهد اما سازمان اکنون این مساله را نمی پذیرد و یکسری توافقات و تفاهماتی که با سازمان فنی و حرفه‌ای در این باره وجود داشت زیر پا گذاشته شده است.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درباره دلیل عدم پذیرش کارت مهارت شش ماهه گفت: روند کار قبلا به این شکل بود که سازمان تامین اجتماعی یک ماه یا دو ماه مانده به اتمام اعتبار کارت مهارت به آنها اعلام می‌کرد که برای تمدید اقدام کنند ولی اکنون این مساله را نمی‌پذیرد و به نظر می‌رسد که می‌خواهد این موضوع از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای دنبال شود و ملزم به اعلام اتمام دوره کارت مهارت به کارگران ساختمانی شود.

ساداتی افزود: سازمان تامین اجتماعی درصدد است که حالت تمدید کارت مهارت را بردارد بدون آنکه عواقب این کار سنجیده شود و کارگر ساختمانی هم اطلاعی از این موضوع نداشته باشد و برای تمدید اعتبار کارت اقدام نکند تا پرونده‌ بیمه‌اش بسته شود.

به گفته وی با وجود دسترسی‌ها و سامانه‌های اطلاع‌رسانی که سازمان تامین اجتماعی در اختیار دارد و بازرسی‌هایی که انجام می‌دهد اما با سلب مسئولیت در این خصوص کارگران ساختمانی را دچار مشکل کرده است.

بانک و بیمه
شناسه : 331616
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا