بر اساس گزارش مرکز آمار؛

متری ۵۵ میلیون تومان ناقابل؛ جهش ۱۰ درصدی قیمت خانه در تهران

بر اساس گزارش مرکز آمار، قیمت مسکن شهر تهران در اولین ماه تابستان با افزایش حدود ۱۰ درصد همراه بوده است. این بالاترین افزایش ماهانه قیمت خانه از مرداد ۱۳۹۹ محسوب می شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس گزارش مرکز آمار، قیمت مسکن شهر تهران در اولین ماه تابستان با افزایش حدود ۱۰ درصد همراه بوده است. این بالاترین افزایش ماهانه قیمت خانه از مرداد ۱۳۹۹ محسوب می شود.

سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران(میانگین وزنی) در دی ماه به ۵۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت مسکن در ماه گذشته ۵۰ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان اعلام شده بود. به بیان دیگر در یک ماه گذشته میانگین قیمت مسکن شهر تهران بر اساس میانگین وزنی حدود ۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین میانگین قیمت هر مترمربع خانه در پایتخت بر اساس میانگین حسابی در دی ماه نیز حدود ۵۲ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان بوده است. 

در دی ماه ۱۴۰۱ شاخص قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۹۱.۴ رسیده است که نسبت به ماه قبل ٩.٨ درصد افزایش داشته است. این بیش‌ترین افزایش ماهانه قیمت خانه در شهر تهران از مرداد ۱۳۹۹ محسوب می شود

در دی ماه تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­‌های مسکونی شهر تهران به ۶۶ درصد رسیده است.

تورم نقطه به نقطه دی ماه در مقایسه با ماه قبل (۵٢.١ درصد) ١٣.٩واحد درصد افزایش داشته است.

در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۱۱۱ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ۲۷ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢گانه شهر تهران به خود اختصاص داد‌ه­‌اند.

تعداد معاملات مسکن در اولین ماه زمستان در شهر تهران برابر با ۱۲ هزار و ۱۳۹ واحد بوده است که نسبت به آذر ماه افزایش ۳.۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

منطقه ۵ با یک هزار و ۸۳۹ واحد بیش‌ترین معاملات مسکن شهر تهران را به خود اختصاص داده‌است و در نقطه مقابل منطقه ۱۹، کم‌ترین معاملات دی ماه را با ۱۱۹ واحد به نام خود ثبت کرده است.

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 331380
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا