بازگشت شورای رقابت به بازار خودرو

دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، پیشنهاد کارگروه تخصصی خودرو در جلسه شماره ۵۴۳ شورای رقابت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به اتفاق آراء مصوب شد

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ سه‌هفته گذشته، شورای رقابت صبح و عصر در جلسه‌ای که در خصوص تعیین تکلیف عرضه خودرو  در بورس برگزار شد به جمع‌بندی نهایی نرسید و مقرر شد دستورالعمل در نوبت بعدی اعلام شود.  


پس از آن، دستورالعمل جدید خودرویی شورای رقابت به اتفاق آراء و بدون حتی یک مخالف تصویب و مقرر شد، صبح امروز (یکشنبه ١۶ بهمن ماه) منتشر و ابلاغ شود. همانطور که وعده داده شده بود، این دستورالعمل صبح امروز ابلاغ و صادر شد.

در این دستورالعمل نشان می‌دهد که پس از گذشت بالغ بر یکسال که شورای عالی رقابت از بحث قیمت‌گذاری خودروها کنار گذاشته شد و این امر به ستاد تنظیم بازار محول شد، مجدد این سازمان در جایگاه تصمیم‌گیری برای قیمت خودرو و تنظیم بازار آن قرار گرفته است. این درحالیست که پس از یک دوره افزایش رسمی قیمت محصولات در همان زمان (دی ماه ١۴٠٠) دیگر افزایش قیمت رسمی در سال جاری اتفاق نیفتاد.  

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که شورای رقابت اعلام کرده است این سازمان قیمت‌گذار خودرو نخواهد بود و صرفاً دستورالعمل را تدوین می‌کند و اجرای آن با دولت است.

دستورالعمل تنظیم بازار خودرو را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

خودرو
شناسه : 331282
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا