ارتش انگلیس سلاح سنگین ندارد!

ارتش انگلیس پس از اینکه همه سلاح‌های سنگین خود را به اوکراین داده است، دیگر سلاح سنگین قابل توجهی ندارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی نشریه سان منتشر شده، ارتش انگلیس پس از اینکه همه سلاح‌های سنگین خود را به اوکراین داده است، دیگر سلاح سنگین قابل توجهی ندارد و از نظر جایگاهی در جهان دچار افول شده و در رده ارتش‌های رده دوم دسته بندی می‌شود.

سان گزارش می‌دهد که تمامی ۳۰ اسلحه توپخانه خودکششی AS-90 قابل استفاده در ارتش انگلیس  برای اوکراین ارسال شده است.

این نشریه نوشت: «تصمیم به واگذاری دو هنگ توپخانه سلطنتی به اوکراین باعث شده که اکنون ما نمی‌توانیم بجنگیم و نمی‌توانیم تمرین کنیم.»

ژنرال بازنشسته ریچارد بارونز، رئیس سابق فرماندهی نیروهای مشترک انگلیس نیز در یادداشت نشریه سان، با بیان اینکه توانایی‌های جنگی لندن از بین رفته است، در مقاله‌ای نوشت که سال‌ها کاهش تولید مهمات به این معناست که برخی انواع سلاح‌های کلیدی ارتش در یک بعد از ظهر شلوغ تمام خواهد شد.

بارونز با عقیده بر اینکه ارتش انگلیس در حال حاضر به سختی در میان ارتش‌های سطح دو دسته و در کنار آلمان و ایتایا دسته بندی می‌شود، همچنین تاکید کرد که انگلیسی‌ها باید بیش از ۳ میلیارد پوند اضافی برای بازگشت تجهیزات و سلاح‌ها هزینه کنند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس نیز اخیراً این موضوع را تکرار کرد که ارتش این کشور با توجه به تداوم کمپین دولت او برای پمپاژ سلاح به اوکراین، اکنون توخالی شده و بودجه کافی هم ندارد.

سیاسی
شناسه : 330908
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا