تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای رویکرد دوگانه واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران و هراس از قدرت پهپادی تهران، باز هم تحریم‌های جدیدی را به این بهانه اعمال و هشت مقام و دو شناور ایرانی را تحریم کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در راستای هراس از نفوذ و قدرت پهپادی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و در ارتباط با برنامه پهپادی اعمال کرد.


وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هشت نفر از مدیران ارشد شرکت پرآور پارس را تحریم می کند. این شرکت مستقر در ایران  قبلاً به دلیل ساخت پهپادهای  شاهد برای سپاه پاسداران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد همچنین دو شناور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به نام‌های مکران و دنا را به‌عنوان اموالی که دولت ایران در آن ذینفع است، شناسایی می‌کند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در تداوم ادعاهای واشنگتن گفت: شرکت‌های ایرانی به تولید پهپاد برای سپاه و ارتش ایران ادامه می‌دهند. ایران پهپاد های مورد نیاز روسیه برای عملیات های جنگی این کشور علیه زیرساخت های حیاتی در اوکراین را تامین می کند. آمریکا به هدف قرار دادن تمام عناصر برنامه پهپادی  ایران ادامه خواهد داد.

در واقع، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۸ مقام شرکت “پرآور پارس” را که پیش از این در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند، با ادعای تولید پهپاد شاهد دوباره تحریم کرد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، شخصیت های تحریم شده شامال حسین شمس آبادی، علی رضا تنگسیری، ابوالفضل ناظری، محسن اسدی، محمدصادق حیدری موسی، ابوالفضل صالح نژاد، محمدرضا محمدی و ابوالقاسم والاگوهر هستند که به گفته وزارت خزانه داری آمریکا در هیات مدیره شرکت پرآور پارس حضور دارند.

پیش از این، وزارت بازرگانی آمریکا در ۱۱ بهمن ماه اعلام کرد هفت شرکت ایرانی به بهانه تولید پهپادهایی که روسیه از آنها برای حمله به اوکراین استفاده کرده است، در فهرست سیاه تجاری این کشور قرار گرفته اند.

 

 

سیاسی
شناسه : 330850
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا