افتتاح کارخانه داروسازی با حضور رئیس سازمان غذا و دارو

با حضور رئیس سازمان غذا و دارو, امروز کارخانه داروسازی سلامت سازان پارس بوعلی در شیراز افتتاح شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، این کارخانه بعنوان دومین کارخانه‌ی داروسازی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان ساخته شده که برای حدود ۱۰۰ نفر، اشتغالزایی میکند. در این شرکت داروسازی، سالانه ۶ میلیون واحد انواع قطره‌ی چشمی و اسپری بینی تولید می‌شود و نیاز جنوب کشور را تامین می‌کند.


رییس سازمان غذا و دارو , ضمن بازدید از این کارخانه، به کمبود دارو در استان فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به پذیرش ۴۰ درصدی بیماران در فارس که در خارج استان هستند، سهمیه‌ی دارویی این استان افزایش پیدا خواهد کرد.
 
 حیدر محمدی ضمن اعلام خبر راه اندازی انبار بزرگی از ذخیره استراتژیک دارو در بیمارستان نمازی شیراز افزود: این انبار ذخایر مورد نیاز را میتواند در کمترین زمان، تامین نماید.
 
در مراسم بهره برداری از این کارخانه دکتر ایمانیه، استاندار فارس، ضمن گلایه از کمبود کارخانه داروسازی در استان، گفت: از سرمایه گذاران برای ایجاد کارخانه‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی، حمایت می‌شود.
 
محمد هادی ایمانیه همچنین از اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک دارویی خبر داد و افزود:در شهرستان بیضاء برای علاقه‌مندان به فعالیت در تولید دارو، تجهیزات پزشکی، صنایع تبدیلی مواد غذایی و لوازم آرایشی- بهداشتی , ۳۰۰ هکتار زمین را اختصاص داده ایم. 
 
راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با توجه به اینکه قطره‌های چشمی و اسپری‌های بینی، جزء کمبود‌های دارویی ما بوده، پیش بینی می‌شود با راه اندازی این کارخانه، دست کم ۲۰ تا ۳۰ درصد به ظرفیت تولید این کارخانه اضافه شود.
 
عربی معاون فنی کارخانه‌ی سلامت سازان پارس با توجه به اینکه تولیدات این کارخانه در جنوب کشور رغیب ندارد، گفت: این کارخانه قادر است هر ساعت حدود ۴۵۰۰ واحد قطره چشمی، اسپری بینی و سرنگ‌های پر شده تولید کند.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 330818
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا