در نشست فعالان اقتصادی بابل؛

خاندوزی کاهش پرداخت تسهیلات بانکی را تایید کرد

خاندوزی، تنگنای اقتصادی در موضوع تسهیلات برای واحد های تولیدی و صنعتی را درست دانست و گفت: اما مساله سیاست گذار اینجا است که تقاضا برای تسهیلات بسیار بالا است

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید احسان خاندوزی جمعه در نشست فعالان اقتصادی بابل، از این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مهم اقتصادی کشور به خصوص در تولید مرکبات و برنج در شمال کشور یاد کرد و افزود: همه مشکلات گفته شده از سوی فعالان اقتصادی را می پذیرم ، و صد درصد به همه این مسایل و چالش ها به صورت ویژه توجه و بررسی های کارشناسی انجام می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیاست گذاری در اقتصاد را بده و بستان توصیف کرد و ادامه داد: هنر مجلس و دولت این است که بیشترین منفعت را برای ملت داشته باشد بنابراین همواره تصمیم ها برای عده ای هورا و برای برخی ها گلایه در پی دارد، دشواری ها باید با ظرافت حل و فصل شود؛ متاسفانه در برخی از جاها دچار اشکال هستیم.

سرویس بانک و بیمه و به نقل از ایرنا، خاندوزی، تنگنای اقتصادی در موضوع تسهیلات برای واحد های تولیدی و صنعتی را درست دانست و گفت: اما مساله سیاست گذار اینجا است که تقاضا برای تسهیلات بسیار بالا است ، اگرچه تسهیلات تا حدودی رفع کننده مقطعی چالش است، اما در شرایط تورمی تقاضا تسهیلات زیاد می شود و بنابراین امکان پاسخگویی به همه تقاضا نیست، از طرفی پرداخت تسهیلات بیش از حد عامل افزایش نقدینگی و در نهایت تورم را افزایش می دهد.

وی با بیان این که بانک ها به دلیل سیاست گذاری بانک مرکزی تسهیلات پرداخت می کنند و این سبب گلایه و اعتراض واحدهای تولیدی شده است، افزود: برای جلوگیری از افزایش نقدینگی و نرخ تورم و از طرفی برای جلوگیری از انحراف پرداخت تسهیلات سختگیرتر شده است.

وی سیاست بانک مرکزی را کاهش پرداخت تسهیلات برای جلوگیری از افزایش نقدینگی کشور دانست، گفت: یکی از دلایل مشکلات واحد های تولیدی کشور در رقابتی نبودن محصولات تولیدی و نداشتن مقیاس تولید در واحد های تولیدی است بنابراین در بازار خارجی عقب هستیم و حتی در رقابت با نمایندگی خارجی داخل کشور هم نمی توان رقابت کرد.

وی ادامه داد: سیاست توسعه صنعتی برای واحدهای تولیدی کشور نیاز اساسی است، بازاریابی بزرگ نداریم، امکانات و تجهیزات توسط بخش نیز کم است، صد البته مقصر امروز بروز مشکلات برای واحدهای تولیدی سیاست گذاری های گذشته بوده است.

خاندوزی گفت: ما دست واحدهای تولیدی را می بوسیم ، در برنامه هفتم توسعه، دولت سیزدهم سیاست گذاری ها درستی را اتخاذ کرده است که نتیجه آن را خواهیم دید.

بانک و بیمه
شناسه : 330771
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا