شماره گذاری خودروهای مناطق آزاد با طرح واردات خودروهای کارکرده

طی چند روز گذشته دو طرح از سوی مجلس و دولت در خصوص خودرو مطرح شده است. یکی واردات خودروهای کارکرده و دیگری،‌ شماره گذاری خودروهای مناطق آزاد. به نظر می رسد که این دو طرح با هم بی ارتباط نباشند. برخی از کارشناسان از جمله دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، معتقدند که اجرای این طرح به کاهش قیمت خودرو در بازار می انجامد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: این هفته عباس پور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال به کشور خبر داد. آنگونه که گفته شده است، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال موافقت کردند.


عباس پور در تشریح مجوز واردات خودرو گفت:از آنجا که این خودروها از پیش تولید شده، فرآیند واردات آن نسبت به خودروهای نو کوتاهتر است، از سوی دیگر قیمت این خودروها نسبت به خودروی نو کمتر است بنابراین تعداد خودروهای وارداتی افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس خودرو در این شرایط سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه این هفته هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه خودرو طرحی در دولت بررسی و نهایی شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

فاطمی امین ادامه داد: براساس این طرح، خودروهایی که در مناطق آزاد تردد می‌کنند این مجوز را خواهند داشت تا طبق شرایطی که در هفته آینده به دقت اعلام خواهم کرد، بتوانند در سرزمین اصلی شماره‌گذاری شوند و از آن خودرو در کل کشور استفاده کنند.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز در این خصوص اظهار کرد: یقیناً واردات خودرو دست دوم بسیار به نفع مردم خواهد بود و منجر به کاهش شدید قیمت‌ها در بازار خودرو خواهد شد. 

به نظر می رسد که شماره گذاری خودروهای مناطق آزاد در قالب واردات خودروهای کارکرده صورت گیرد. موضوعی که به نظر برخی از کارشناسان منجر به کاهش قابل توجه قیمت خودرو به ویژه خودروهای خارجی خواهد شد.

خودرو
شناسه : 330705
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا